شناسهٔ خبر: 37727852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

کرملین: دیدار حفتر با پوتین در جدول کاری وی قرار ندارد/

ايسنا : کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، سفر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به روسیه هنوز مشخص نیست و دیدار وی با رئیس جمهوری روسیه در جدول کاری این هفته پوتین قرار ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روسیاالیوم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه به روزنامه‌نگاران گفت، در جدول کاری این هفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هیچ دیدار برنامه‌ریزی شده‌ای با خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که گزارش‌ها حاکی از آن است که حفتر قصد دارد امروز وارد مسکو شود، گفت: ما اطلاعی نداریم و در صورت به دست آوردن اطلاعاتی، اعلام خواهیم کرد. سفر حفتر طی روزهای آتی به مسکو هنوز مشخص نیست.

پیش از این کرملین اعلام کرده بود، حفتر ۱۷ ژانویه پیامی به پوتین ارسال و در آن از ابتکارعمل روسیه برای برگزاری مذاکراتی در مسکو با هدف برقراری صلح در لیبی حمایت و تأکید کرده بود که آماده پذیرش دعوت روسیه و سفر به این کشور برای ادامه مذاکره است.

همچنین پسکوف گفت: کرملین نتایج کنفرانس برلین پیرامون لیبی را که روز یکشنبه برگزار شد، مثبت ارزیابی کرد. این نتایج گامی مهم در مسیر دستیابی به حل‌ و فصل مورد نظر است و تلاش‌ها با استناد به این گام با نظارت سازمان ملل ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر جدید روسیه هنوز به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درباره دیدگاهش برای ساختار و ترکیب دولت جدید اطلاع‌رسانی نکرده است اما هنوز برای این مساله زمان وجود دارد.

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا ساختار و ترکیب کابینه جدید از سوی میشوستین ارائه شده است، گفت: چنانچه چنین گزارشی منتشر شود، درباره آن اطلاع‌رسانی می‌شود. مهلت آن هنوز به پایان نرسیده است.   

 

نظر شما