شناسهٔ خبر: 37727755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

فرش قرمز نتانیاهو برای رئیس جمهور اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین با قبول دعوت رژیم صهیونیستی برای سفر به قدس اشغالی گفت احترام زیادی برای آن‌ها قائل است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور اوکراین با قبول دعوت رژیم صهیونیستی برای سفر به قدس اشغالی گفت احترام زیادی برای آن‌ها قائل است.

«ولودیمیر زلنسکی» این هفته برای شرکت در مراسمی مرتبط با وقایع «هولوکاست» به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

به نوشته روزنامه «تایمز اف اسرائیل»، دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین سفر زلنسکی برای شرکت در مراسمی مرتبط با آنچه کشتار گسترده یهودیان در طول جنگ جهانی دوم نامیده می‌شود به «قدس اشغالی» سفر خواهد کرد.

گمان می‌رفت زلنسکی نیز همانند «آندرج دودا» همتای لهستانی خود از شرکت در این مراسم امتناع کند اما او به تایمز اف اسرائیل گفت، علت بروز تأخیر در تأیید قبول این دعوت، اطمینان از ورود اجساد جان باختگان اوکراینی از ایران بود.

با این حال زلنسکی عدم قرار گرفتنش در لیست سخنرانان این مراسم را مورد انتقاد قرار داد.

زلنسکی به تایمز اف اسرائیل گفت: «من به طور ویژه‌ای برای اسرائیل احترام قائل هستم، به‌خصوص با توجه به حساسیت‌هایی که پیرامون آن وجود دارد. یهودیان توانستند برای خود کشوری بسازند و آن را تنها با مردم و مغزها، بالا ببرند. اسرائیل، کشوری به این کوچکی نه تنها می‌تواند از خود محافظت می‌کند بلکه به تهدیدات خارجی نیز پاسخ دهد. با وجود تهدیدات جنگی علیه این کشور آن‌ها از هر روزشان لذت می‌برند. من این را دیده‌ام».

زلنسکی که خود یک یهودی است، پس از سال‌ها اجرای برنامه‌های طنز تلویزیونی، سال گذشته شانس خود را برای ریاست جمهوری اوکراین امتحان کرد و برخلاف انتظارات توانست این مقام را تصاحب کند.

اوکراین به عنوان یکی از کشورهای شرق اروپا، همواره از سیاست‌های آمریکا پیروی می‌کند. وزارت امور خارجه لهستان چندی پیش با صدور بیانیه‌ای که بر روی وب‌سایت این وزارتخانه قرار گرفت، خواستار تنبیه معترضانی شد که در واکنش به حمله اخیر آمریکا به مقر نیروهای «الحشد الشعبی»، مقابل سفارت واشنگتن در «بغداد»، تظاهرات کردند.

نظر شما