شناسهٔ خبر: 37727610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورزشکاران خراسان رضوی مدال‌های قهرمانی خود را به شهید سلیمانی اهدا کردند

مشهد- ایرنا- ۱۵ ورزشکار، تیم ورزشی و مربی مدال آور خراسان رضوی در میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی روز دوشنبه طی مراسمی مدال‌های خود را به سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهدا کردند.

صاحب‌خبر -

قنبرعلی قنبری دارنده مدال طلای رشته ورزشی کوراش در سال ۲۰۱۷، علی معلومات مربی تیم ملی جودو و دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی، جعفر پهلوانی دارنده مدال نقره مسابقات جهانی کوراش در سال ۲۰۱۹ و محمد آبرومند دارنده مدال برنز مسابقات جهانی کوراش سال ۲۰۱۷، مدال‌های خود را به این شهید بزرگوار تقدیم کردند.

همچنین معصومه زارعی دارنده مدال برنز مسابقات والیبال نشسته بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، حمید باوفا مربی تیم ملی کشتی فرنگی، وحید دادخواه دارنده مدال نقره مسابقات جهانی جوانان جهان در سال ۲۰۱۸ نیز مدال‌ها و عناوین پرافتخار خود را به شهید سلیمانی اهدا نمودند.

محمد فرجی قهرمان دو و میدانی کارگران جهان، سعید دهنوی و سیروس خالیق دارنده مدال‌های طلای کاراته در رقابت‌های بین‌المللی جام بشار اسد و دانشجویان جهان و در رشته دو و میدانی، حدیثه رئوف و تکتم دستاربندان دارنده مدال‌های نقره نوجوانان و جوانان آسیا نیز در جمع ۱۵ اهداگر مدال به شهید سلیمانی قرار دارند.

کیان علیزاده نیز مدال جهانی برنز مسابقات جوجیتسو جوانان، فاطمه عزتمند مدال برنز مسابقات بین‌المللی سبک‌های آزاد و تیم کاتای کاراته بانوان خراسان رضوی نیز مدال طلای مسابقات بین‌المللی کاپ آزاد ترکیه را به سردار سلیمانی اهدا کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این مراسم گفت: امروز حرکت ارزشی از سوی ورزشکاران استان در جهت تکریم مقام شهدا صورت گرفت و اهدای مدال به سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی مایه افتخار جامعه ورزش این استان است.

فرزاد فتاحی، شهدا را قهرمانان واقعی دانست و افزود: مدال‌های آسیایی و جهانی ورزشکاران استان که امروز اهدا شد به خاطر رشادت‌های شهید سلیمانی و همرزمان ایشان در جای جای مرزهای کشورمان بوده است، تلاش فرزندان کشور در راه تامین امنیت زمینه قهرمانی و افتخارآفرینی ورزشکاران ما را مهیا کرده و برگزاری این مراسم تحفه ناقابلی از جامعه ورزش استان به پیشگاه شهدای گرانقدر است.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سردار شهید سلیمانی در زمان آغاز فتنه شام توسط داعش، وارد سوریه شد و در همان روزهای نخست توانست با نیروهای مقاومت عناصر داعش را که تا اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور پیش آمده بودند، عقب بزند و حکومت سوریه را حفظ کند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی غفورپور افزود: هدف از ورود به سوریه، دفاع  از حکومت بشار اسد نبود بلکه اگر سوریه سقوط می‌کرد در ادامه آن لبنان نیز سقوط می‌کرد و راه برای فعالیت رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن در منطقه هموار می‌شد.

وی ادامه داد: اگر در آن سال‌ها از سقوط دولت سوریه جلوگیری نمی‌شد رژیم صهیونیستی تاکنون در مرزهای غربی و سواحل خلیج فارس حضور یافته و امنیت کشور را به مخاطره می‌انداخت.

نظر شما