شناسهٔ خبر: 37727395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس پس از برگزیت از توافقنامه تجاری کانادا الگوبرداری می‌کند

سخنگوی نخست‌وزیری انگلیس از تبعیت این کشور از توافقنامه تجارت آزاد کانادا پس از اجرای برگزیت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیمز اسلک، سخنگوی نخست وزیر انگلیس اعلام کرد لندن قصد دارد پس از اجرای برگزیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، از روش توافق تجارت آزاد کانادا برای مراودات خود با اتحادیه اروپا بهره گیرد.

بنا به گفته سخنگوی نخست وزیری انگلیس یک روز پس از خروج رسمی لندن از اتحادیه اروپا، این کشور مذاکرات تجاری خود را با قدرت‌های جهان آغاز خواهد کرد. این مقام دولتی انگلیس افزود اقدامات گسترده‌ای برای تدارک مذاکرات تجاری با آمریکا صورت داده شده است.

منظور از توافقنامه کانادا، توافق جامع تجاری و اقتصادی یا «ستا» است. بر اساس این توافقنامه تقریبا تعرفه روی تمامی کالا‌های مورد معامله طرفین حذف می‌شود.

کانادا مشمول مقررات اتحادیه اروپا نبوده و مجبور نیست هرگونه پولی را طبق شرایط تجاری به این بلوک پرداخت کند. نمایندگان پارلمان انگلیس پیش از این طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) را به تصویب رساندند. این طرح که به انگلیس اجازه خروج از اتحادیه اروپا را می‌دهد پس از ۳ سال کشمکش، در نهایت با ۳۳۰ رای موفق در برابر ۲۳۱ رای مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نظر شما