شناسهٔ خبر: 37727231 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معتمدی:

هیچ قصوری در حادثه هواپیمای مسافری قابل‌قبول نیست

تهران-ایرنا- رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسیدگی به خانواده‌های بازماندگان سقوط هواپیمای اوکراینی را ضروری دانست و گفت: هر چند در این اتفاق عمدی در کار نبوده ولی هیچ قصوری هم پذیرفتنی نیست.

صاحب‌خبر -

مراسم ترحیم و یادبود دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در سانحه سقوط هواپیمای اوکراین جان باختند، عصرامروز - دوشنبه-  با حضور خانواده های  آنها در این دانشگاه برگزار شد.
احمد معتمدی در سخنانی اظهارداشت: هفته سختی پس از شهادت سردار سلیمانی بوجود آمد و به رغم حضور با شکوه مردم در تشییع سردار بزرگ اسلام، حادثه کرمان و سقوط هواپیما درد بزرگ بر دل ما نهاد.
وی تاکید کرد: پس از شنیدن خبر حادثه هواپیما تنها کاری که می توانستیم برای کاهش آلام انجام دهیم برگزاری مراسم یادبود و عرض تسلیت به  خانواده های بازماندگان بود و خوشحالم که همه دانشگاه خودجوش انجام مراسم را به عهده گرفتند.
رییس دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: امیدوارم چنین حوادثی دیگر تکرار نشود زیرا یک بار آن هم در تاریخ هر کشوری زیاد است.

عباس نصیرایی مقدم عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر هم در این مراسم با تسلیت به خانواده های داغدار حادثه گفت: این داغ قابل درک برای ما نیست. این عزیزان بهترین نمرات را از اساتید دانشگاه امیرکبیر گرفته بودند و سطح بالای کار آنها سبب شد در دانشگاه های خارج از کشور پذیرش بگیرند.
وی گفت: نحوه عروج آنها خیلی خاص و مظلومانه بود و حتما این مهم در نزد خداوند به بهترین شکل منظور می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: اینکه این تعداد دانشجو نخبه به خارج از کشور بروند خسرانی  برای جامعه علمی کشور است زیرا برای آنها سال های زیادی هزینه شد.
نصیرایی افزود: ما نهاد علمی کشور هستیم و باید ناراحتی و دغدغه های  دانشجویان را بشنویم و پاسخ آنها را بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس دانشگاه امیر کبیر شهید نداشت، ولی در یک حادثه غم بار ۷ شهید تقدیم دانشگاه امیرکبیر شد که امیدواریم چنین حوادثی دیگر تکرار نشود.

علی محدث خراسانی رییس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر امیرکبیر نیز گفت: ما معلمان دو دسته فرزند داریم. نخست فرزندان نسبی و دوم شاگردان دانشگاه هستند که بعضی از  این شاگردان را حتی بیشتر از فرزندان خود دوست داریم.
وی گفت: همه ما در نمازها و دعاهای خود، ۲ چیز می خواهیم یکی زندگی زیبا و دوم مرگ زیبا است که هر دو با تلاش زیاد بدست می آید.
رییس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه مرگ زیبا در یاد بشریت می ماند، افزود: شاید زیباترین مرگ مربوط به امام حسین و یارانش است و این نوع  مرگ هم نصیب دانشجویان حادثه هواپیما شد تا همه ما عزادارشویم.

حجت الاسلام رضا حاجی ابراهیم رییس گروه معارف دانشگاه امیرکبیر هم اظهار داشت: چگونگی مرگ آدمها حاصل زندگی آنها است. اما سوال اینجاست که چگونه خوب  باید زندگی کرد؟
وی گفت: خوب زندگی کردن فقط در عاشقی است و آن هم عشق به خداوند. البته عشق به خدا به عشق مردم و وطن ختم می شود.
وی خاطرنشان کرد: آنهایی که این نکات را به بهترین شکلی اجرا کردند، خوب زندگی کرده وخوب مرده اند و شهدای راه علم در حادثه هواپیما نیز از این دسته هستند.
در ابتدا مراسم سالن محل برگزاری مملو از حضور دانشجویان بود اما پس از چند سخنرانی و حضور حجت‌الاسلام حاجی ابراهیم پشت تریبون، یک دانشجو فریاد زد ما نیامدیم صحبت های آقای حاج ابراهیم را بشنویم زیرا صحبت های ایشان را به مقدار کافی در دانشگاه شنیدیم بلکه آمده ایم صحبت های خانواده جانباختگان و دوستان و دانشگاهیان آنها را بشنویم. در ادامه تعدادی از دانشجویان به نشانه اعتراض سالن جلسه را ترک کردند.

به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از ۶ دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

در این هواپیما ۵۲ جوان دانش آموخته دانشگاه های کشور بودند. معصومه قوی، امیر حسین سعیدی نیا، نسیم رحمانی فر، پریناز قادر پناه، فراز فلسفی، آلما اولادی و شادی جمشیدی هفت دانش آموخته دانشگاه امیرکبیر بودند در حادثه هواپیمای اوکراینی جان باختند.

نظر شما