شناسهٔ خبر: 37726930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف ۱۷۳ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس قزوین، یزد و سیستان و بلوچستان

قزوین - ایرنا - فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف ۱۷۳ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در عملیات مشترک این مرکز فرماندهی با پلیس استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار مهدی حاجیان روز دوشنبه اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قزوین در عملیات نخست خود و طی تمرکز اطلاعاتی برروی عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد، فردی را که در امر تهیه و توزیع این نوع مواد فعالیت داشت را شناسایی کردند.
 وی اضافه کرد: در تحقیقات بعدی پلیس قزوین مشخص شد سوداگر مرگ شناسایی شده، یک محموله قابل توجه موادمخدر را از شرق کشور خریداری و قصد انتقال آن را با یک دستگاه تریلر به استان‌های مرکزی کشور را دارد.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از هماهنگی با پلیس استان سیستان و بلوچستان و ارایه اطلاعات جمع‌آوری شده موجود در این خصوص، خودرو مورد نظر در شهرستان چابهار شناسایی و در بازرسی از آن ۱۵۳ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف کردند.
سردار حاجیان با اشاره به دستگیری یک متهم در رابطه با این پرونده، تصریح کرد: اقدامات مقابله ای با پدیده شوم موادمخدر همه جانبه بوده و برای کاهش تبعات اجتماعی آن، شهروندان پلیس را در دستگیری قاچاقچیان باید یاری کنند و اخبار خود در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
وی با اشاره به کشف ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس قزوین با ماموران مبارزه با موادمخدر استان یزد، خاطرنشان کرد: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان قزوین برروی عناصر تهیه و توزیع موادمخدر مشخص شد، فردی که در امر خرید و فروش مواد مخدر فعالیت گسترده دارد مقدار قابل توجهی تریاک را از قاچاقچیان استان‌های جنوبی کشور خریداری و قصد انتقال آن را به وسیله یک دستگاه سواری پژو به استان یزد دارد.
این مقام انتظامی اضافه کرد: بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با موادمخدر یزد اعلام و تیمی از ماموران آن استان با استقرار در راه‌های ارتباطی موفق شدند خودرو مورد نظر را در شهرستان خاتم شناسایی و آن را متوقف کنند.
به گفته سردار حاجیان، پلیس یزد در بازرسی از خودرو متوقف شده ۲۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف و یک متهم نیز در این رابطه دستگیر شد.

کشف ۱۳۰ قطعه بوقلمون فاقد مجوز حمل در  شهرستان البرز  

سرهنگ بهرام منصوری، فرمانده انتظامی البرز گفت: ماموران یگان امداد شهرستان هنگام گشت زنی در جاده ارتباطی قزوین - کرج به ۲ دستگاه پیکان وانت مشکوک و آنها را برای بازرسی متوقف کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس در بازرسی از خودروهای متوقف شده ۱۳۰ قطعه بوقلمون فاقد مجوز حمل بهداشتی را کشف کرد، افزود: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۴۰۰ میلیون ریال تخمین و در این رابطه نیز ۲ متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ منصوری به شهروندان توصیه کرد تا جهت پیشگیری از هرگونه سرایت امراض مشترک بین دام و انسان، قبل از جا به جایی نسبت به تهیه مجوز بهداشتی آن اقدام کنند.

نظر شما