شناسهٔ خبر: 37726107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دسته بندی آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه در 20 موضوع

دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه در 20 موضوع از جمله فقه و اصول، فلسفه، مدیریت و اقتصاد دسته بندی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به جزئیات همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: آثار با موضوع علوم دینی و علوم انسانی اسلامی در محدوده این همایش است و همه افراد از هر ملیتی که سال گذشته در این موضوعات اثر تالیف کرده بودند، امکان شرکت در همایش کتاب سال حوزه را داشتند.

وی ادامه داد: آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه در 20 موضوع از جمله فقه و اصول، فلسفه، مدیریت و اقتصاد دسته بندی شدند و این آثار در گروه‌های علمی مختلف توسط اساتید برجسته مورد داوری قرار گرفتند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: ارزیابی آثار رسیده به این همایش در دو مرحله انجام شد و در سال جاری 169 اثر پس از ارزیابی مقدماتی به مرحله نهایی رسیدند.

مقیمی با اشاره به کتاب‌های رسیده به همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: در سال جاری 243 اثر علمی پژوهشی، 271 اثر علمی ترویجی، 63 اثر فرهنگی تبلیغی، پنج تقریرنویسی و 215 پایان نامه به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه رسید.

وی ادامه داد: از آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه قم 51 کتاب و 15 پایان نامه مربوط به بانوان و 667 کتاب و 200 پایان نامه نیز مربوط به آقایان بود.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: امسال از آثار رسیده به دبیرخانه همایش 651 کتاب و 200 پایان نامه مربوط به پژوهشگران کشورمان و 67 کتاب و 15 پایان نامه نیز مربوط به پژوهشگران سایر کشورها بود، پژوهشگران خارجی شرکت کننده در همایش کتاب سال حوزه ملیت‌هایی همچون آذربایجان، بحرین، عراق، پاکستان و هندوستان دارند.

مقیمی با اشاره به ارزیابی آثار رسیده به کتاب همایش سال حوزه اظهار کرد: در ابتدا حدود چهار هزار ارزیابی اجمال بر روی آثار رسیده به دبیرخانه این همایش صورت گرفت و در مرحله بعدی هم 500 ارزیابی تفصیلی بر روی آثار رسیده به مرحله نهایی انجام شد.

وی ادامه داد: در نهایت در همایش کتاب سال حوزه در سال جاری، سه کتاب و دو پایان نامه رتبه برتر را کسب کردند، 12 کتاب و 11 پایان نامه شایسته تقدیر و 26 کتاب و پایان نامه نیز شایسته تحسین شدند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: در میان برگزیدگان همایش کتاب سال حوزه شاهد حضور طلاب برادر و خواهران ایرانی و خارجی هستیم، آثار برگزیده این همایش در گروه‌های علمی مختلف از جمله اقتصاد، روان شناسی و کتب مرجع بوده است.

انتهای پیام/78004*40

نظر شما