شناسهٔ خبر: 37725821 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خبرهای جدید رادیو فرهنگ/ همایش ادبی عقیق سلیمانی برگزار می شود

رادیو فرهنگ ویژه برنامه های مختلفی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «عصر فیروزه‌ای» ویژه تحلیل و بررسی خبر‌های حوزه فرهنگ و ادب  اخبار مربوط به همایش ادبی عقیق سلیمانی را در گفت و گو با سیدحسین متولیان دبیر هنری این کنگره پوشش می‌دهد.

کنگره بین المللی سربداران، پاسداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «عقیق سلیمانی» به همت موسسه فرهنگی هنری کساء امروز ۳۰ دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار وزارت کشوربرگزار می‌شود.

در برنامه «عصر فیروزه‌ای» اخبار و رخداد‌های فرهنگی و ادبی توسط کارشناسان این حوزه‌ها تحلیل و بررسی می‌شود که یکی از این رویداد‌ها کنگره سربداران با عنوان «عقیق سلیمانی» است.

علاقه مندان می‌توانند «عصر فیروزه ای» را امروز‌ساعت ۱۶ با اجرای مهدی محمدیان از رادیو فرهنگ روی موج اف ردیف ۱۰۶ مگاهرتز بشنوند.

جوانه‌های رادیو فرهنگ 

 برنامه «جوانه ها» که کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است این هفته سری به آذربایجان شرقی زده و مسجد کبود تبریز را معرفی می‌ کند.
در این بخش موسیقی ساز کمانچه معرفی می‌شود و در ادامه برنامه نیز کارشناسی درباره تقویت اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان صحبت می کند.

در بخش سینما «نیکی کریمی» به عنوان یک بازیگر و کارگردان معرفی شده و پیرامون آثارش صحبت می کند، همچنین در بخش نقالی نیز برخورد قهر و آشتی رستم و کاووس شاه توسط نوجوان نقال اجرا می‌شود.

این برنامه تخصصی در حوزه نوجوانان است که همه عوامل و دست اندرکاران آن نیز نوجوانان هستند؛ در این برنامه نوجوانان به گفت و گو با اهالی فرهنگ و هنر می‌پردازند و سوالات و دغدغه‌های نوجوانان در عرصه ادب و هنر را با هنرمندان مطرح می‌کنند.اجرای این برنامه به عهده ایلیا فیضی و سیده گل آیین علویون و تهیه کننده و نویسنده آن مریم قاسمی است؛ علاقمندان می‌توانند دوشنبه ۳۰ دی ماه  ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه «جوانه ها» را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

زنده یاد دکتر محجوب در «روزنه» از واژه شناسی «چشم» می‌گوید

برنامه «روزنه» امشب دوشنبه ۳۰ دی ماه به بررسی «چشم در شعر و ادب فارسی» به کارشناسی زنده یاد محمدجعفر محجوب اختصاص دارد.در زبان‌شناسی شناختی، استفاده از اعضا و فیزیک بدن به عنوان منبعی برای مفهوم‌پردازی فرهنگی مفاهیم روزمره بسیار مورد توجه است. در این برنامه، به بررسی مفهوم‌سازی‌های عضو «چشم» در ادبیات فارسی در چارچوب زبان‌شناسی شناختی پرداخته شده‌است.

علاقه مندان می‌توانند «روزنه» را به تهیه کنندگی سیدمحمد حسینی باغسنگانی ساعت ۲۳ برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

اتتهای پیام/

نظر شما