شناسهٔ خبر: 37725368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کهگیلویه و بویراحمد| هشدار دادگستری به کاندیداهای قانون گریز؛ هرگونه جذب نیرو ممنوع است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران برگزاری نشست‌های هم اندیشی کاندیداها در تالارها و مکان‌های دولتی ممنوع اعلام کرد و گفت: دستگاه‌ها حق جذب نیرو تا بعد از انتخابات را ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، امیرحمزه بازیار پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن یادزهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رسانه‌ها و سایت‌های خبری در این مدت به صورت لحظه‌ای رصد و در صورت هرگونه تخلف در کمترین زمان ممکن پیگیری و فیلتر می‌شوند.

وی خواستار عدم انتشار اخبار با عنوان منابع آگاه شد و افزود: تا امروز مبنا خویشتن داری و حفظ حرمت کاندیدا بوده ولی از امروز تا زمان قانونی آغاز تبلیغات، تبلیغات زود هنگام باید برچیده و مطالب توهین آمیز و اخبار با محتوای تهدید و تخریب نباید در رسانه‌ها منتشر شود.

بازیار برگزاری نشست‌های هم اندیشی کاندیداها در تالارها و مکان‌های دولتی ممنوع اعلام کرد و افزود: تمامی تالارها، مکان‌های عمومی دولتی و خصوصی، مساجد و حسینیه‌ها و امام زادگان که مستعد عموم مردم بوده حق برگزاری هیچ‌گونه جلسه هم اندیشی برای کاندیدها را تا  قبل از زمان قانونی تبلیغات ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران تبلیغات زود هنگام را ممنوع دانست و ابراز کرد: در صورتی کاندیداها تمایل به برگزاری نشست خانگی دارند باید باید برخی مسائل از جمله عدن نصب بنر، سیستم صوتی و چیدمان صندلی در فضای بیرون از منزل را رعایت کنند.

بازیار همچنین خواستار رعایت قانون توسط دهیاران در روستاها شد و ادامه داد: هرگونه نشست له یا علیه احدی از کاندیداها توسط دهیاران خلاف بوده در غیر این صورت با فرد متخلف برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: فعالیت مدیران دستگاه‌های اجرایی در تبلیغات انتخاباتی ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن این امر از سوی مدیران برای آنان پرونده تشکیل و در دستگاه قضا به آن رسیدگی می‌شود.

بازیار از راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری شهرستان گچساران خبر داد و گفت: از امروز تمام تبلیغات و برنامه‌های کاندیداها تا زمان قانونی تبلیغات تعطیل است.

وی با تاکید بر اینکه با قانون گریزان در برگزاری همایش‌ها و تبلیغات قاطعانه برخورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هیچ مجوز گردهمایی با موضوع نشست و همدلی صادر نمی‌شود و در صورت عدم رعایت قانون امکان نظر به رد صلاحیت کاندیدا به صورت قانونی  داده می‌شود.

بازیار با ابراز گلایه از تبلیغات زودهنگام تبلیغات انتخاباتی در گچساران بیان کرد: جذب نیرو و استخدام در شهرستان در یک ماه اخیرتا قبل از انتخابات از سوی هر دستگاهی  ممنوع است.

انتهای پیام/ز

نظر شما