شناسهٔ خبر: 37725297 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظارت ویژه پلیس فتا سمنان بر فضای انتخاباتی استان

سمنان- ایرنا- رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: فعالیت کاربران در فضای مجازی استان به منظور کاهش جرایم انتخاباتی زیر رصد این پلیس است و تخلف‌ها به مراجع مربوط گزارش می‌شود.

صاحب‌خبر -

سرهنگ حسین صادقی عصر دوشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: وضعیت پرداختن با بحث های انتخاباتی در فضای مجازی استان نسبتا عادی است و مشکلی جدی در این موضوع وجود ندارد.

وی ادامه داد: فضای مجازی استان سمنان توسط کارشناسان و خبرگان پلیس فتا استان در حدود ۱۶ تا ۱۷ ساعت در روز به منظور جلوگیری از تخلف‌های انتخاباتی رصد می‌شود.

رییس پلیس فتا استان سمنان ابراز داشت: مشاهده نشدن تخلف‌های چشم گیر در زمینه جرایم انتخاباتی نشان از اصلاح رفتاری و ارتقای آگاهی مردم دارد.

وی بیان کرد: تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی با آغاز رسمی تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ۲۲ بهمن به اوج می‌رسد.

صادقی خاطرنشان کرد: پلیس فتا برقراری امنیت در فضای مجازی را برعهده دارد و هرگونه  فعالیت در فضای وب و اپلیکیشن های موبایلی توسط کارشناسان پلیس بررسی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان تصریح کرد: شاید استفاده از برخی پیام رسان های فضای مجازی در اصل جرم محسوب شود ولی پلیس فتا به دنبال تامین آرامش و امنیت در فضای مجازی است.

براساس آمار ستاد انتخابات سمنان ۱۵۷ داوطلب برای نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد۵۳ نفر تایید صلاحیت شدند.

استان سمنان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما