شناسهٔ خبر: 37724940 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به سمت بین‌المللی‌سازی رشته‌ها بروند

تهران-ایرنا- رییس  دانشگاه علوم پزشکی ایران توسعه تفکرات فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی را ضروری دانست و گفت: برای بهره‌گیری از اساتید و امکانات موجود در بوردهای تخصصی باید به سمت بین المللی‌سازی رشته‌ها پیش رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران، جلیل کوهپایه زاده امروز - دوشنبه - در جلسه بورد میکروب شناسی که در دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بوردهای تخصصی به عنوان بدنه علمی و برنامه ریزی آموزشی کشور محسوب می شوند.

وی افزود: درحال حاضر بوردها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، امید است روزی فرا رسد که حاکمیت های اجرایی در اختیار بوردها قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، این دانشگاه را یکی از مراکز بزرگ آموزش عالی توصیف کرد که در رشته ها و مقاطع مختلف دانشجو دارد و تبادل نظر با بوردهای تخصصی سبب ارزش افزوده می شود.

کوهپایه زاده خاطرنشان کرد: اهمیت بورد در آموزش پزشکی بارز است و آموزش و رکن اصلی خدمات بر پایه پزشکی عمومی است ولی باید این مطلب را مد نظر داشت که در زمان حال پزشکان عمومی انگیزه و اهداف آنها با گذشته متفاوت است.

وی با یادآوری اینکه بورد میکروب‌شناسی در طول دوره پزشکی بسیار موثر است ، گفت: ما تمایل داریم با همکاری متخخصان این رشته بتوانیم در کنار برنامه ریزی های دانشگاه به روان شدن کوریکولوم های آموزشی کمک کرده و با مشارکت یکدیگر آموزش های بین المللی را اجرا کنیم.

وی موضوع عدالت آموزشی اشاره کرد و افزود: براساس سیاست های اخذ شده، تقسیم بندی و توزیع عادلانه دانشگاه ها باید بر اساس نیازهای آموزشی مناطق انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: برای شناخت علمی و درآمدزایی در منطقه باید سهمی از آموزش پسادکتری داشته باشیم و از ظرفیت‌های موجود بهره برداری کنیم.

کوهپایه زاده با تاکید بر توسعه فناوری اظهار داشت: امید است با همفکری و دانش فنی بتوانیم در مسیر نوآوری و تولید محصول حرکت کنیم و بدنه فناوری دانشگاه را تقویت کنیم، همچنین به فارغ‌التحصیلان آموزش دهیم که دیدگاه فناورانه داشته باشند.

وی ضمن اعلام آمادگی این دانشگاه برای پرداختن به این تفکرات محصول محور، اظهارداشت: متخصصین میکروب شناسی می توانند منشا اثر در همه زمینه ها باشند و با حضور پُررنگ تر، ارزش کار آنها در راستای تامین سلامت مردم دیده ‌شود.

در این جلسه در خصوص کاهش تعداد واحد های نظری و عملی، فراهم کردن زمینه حضور اعضای هیات علمی رشته مربوطه در بیمارستان ها به عنوان مسئول فنی، بازنگری برنامه های آموزشی و منابع درسی، تقویت ارتباط علوم پایه و بالینی  بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما