شناسهٔ خبر: 37724937 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معطل ماندن کامیون های حامل بار در مرز دوغارون

خبرگزاری صداوسیما

هزار دستگاه كاميون هم اکنون در گذرگاه مرزی دوغارون توقف كرده اند تا در صورت مساعدت طرف افغانستاني از مرز ايران خارج شده و وارد كشور همسايه شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، فرماندار تایباد شهرستان گفت:  معطلي اين خودروهاي باربري در مرز دوغارون معطل ماندن کامیون های حامل بار در مرز دوغارونناشي از بارش برف در مرز افغانستان و نبود زيرساخت لازم براي پذيرش كاميون هاي ترانزيتي و صادراتي در گمرك افغانستان است.
محسن سیاح به فعاليت10 واحد باسكول در گمرك منطقه ويژه اقتصادي و نيز بازارچه مرزي دوغارون در خاك ايران براي تسهيل و شتاب در اعزام كاميون هاي ترانزيتي و صادراتي اشاره كرد و گفت: اين در حالي است كه گمرك افغانستان در آن سوي مرز فقط يك دستگاه باسكول در اختيار دارد و همين امر باعث معطلي كاميون ها پشت مرز شده است.
وی افزود: در مذاكراتي با مسئولان گمرك افغانستان به منظور افزايش فعاليت در اين گذرگاه مرزي ، زمان كاري گمرك دوغارون از ساعت هفت  تا هشت شب افزايش يافته است.
سیاح همچنين به سابقه 100 سال فعاليت گمرك دوغارون در مرز ايران و افغانستان اشاره كرد و گفت: روزانه سه هزار و 500 مسافر كه 90 درصدشان اتباع افغانستان هستند از اين مرز فت و آمد مي كنند. همچنين سالانه یک و نیم ميليارد دلار صادرات ، سه ميليارد دلار ترانزيت خروجي و 20 ميليون دلار واردات از طريق مرز دوغارون صورت مي گيرد.
گمرك دوغارون در فاصله 18 كيلومتري تايباد قرار دارد. 

نظر شما