شناسهٔ خبر: 37724050 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسابقات بین‌المللی شطرنج کاسپین در رشت برگزار می‌شود

هجدهمین دوره جام بین‌المللی شطرنج کاسپین از بیست و سوم لغایت سی‌ام بهمن‌ماه در سالن مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، کیومرث بیات، رئیس هیئت شطرنج گیلان با اشاره به استقبال بالای شطرنج‌بازان برای شرکت در هجدهمین دوره جام بین‌المللی شطرنج کاسپین گفت: تاکنون ۲۴۶ شطرنج‌باز در این جام ثبت‌نام کرده که از این تعداد ۶۳ تن در جدول A مسابقات، ۶۳ تن در جدول B و ۱۲۰ تن در جدول C نام‌نویسی کردند.

او افزود: این مسابقات با حضور تقریبی ۱۰۰۰ شطرنج‌باز از  داخل و خارج از کشور  برگزار می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج گیلان هدف از برگزاری این دوره جام کاسپین را همگانی کردن ورزش شطرنج در استان عنوان کرد و گفت: هجدهمین دوره این جام با همکاری فدراسیون شطرنج کشور و اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان طبق قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) آغاز خواهد شد.

بیات از برگزاری جام کاسپین در سه جدول خبر داد و افزود: جدول A با حضور بازیکنان دارای عنوان استادی و دارندگان ریتینگ ۱۸۰۰ و بالاتر، جدول B با حضور بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از ۱۸۰۰ و بدون ریتینگ و جدول C با حضور بازیکنان رده سنی نوجوانان زیر ۱۴ سال برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این رقابت‌ها در ۹ تا ۱۱ دور به روش سوئیسی برگزار می‌شود، گفت: بازیکنانی که ریتینگشان در یک سال گذشته یک‌بار از مرز ۱۸۰۰ رد شده نمی‌توانند در جدول B بازی کنند و باید در جدول A ثبت‌نام کنند.

رئیس هیئت شطرنج گیلان همچنین از معافیت اساتید بزرگ و بین‌المللی و دارندگان ریتینگ بالای ۲۴۰۰ از پرداخت ورودیه خبر داد و گفت: ورودیه سایر بازیکنان تا پایان دی‌ماه مبلغ دویست هزار تومان، تا ۱۵ بهمن‌ماه مبلغ دویست و سی هزار تومان و پس‌ازآن ۲۵۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/اص

برچسب‌ها:

نظر شما