شناسهٔ خبر: 37723930 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

دستگیری سارق کندوهای عسل در ملایر

صاحب‌خبر -

 

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از دستگیری سارق ۵۰ کندوی عسل در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد باقر سلگی افزود: به دنبال وقوع سرقت چند کندوی عسل در شهر جوکار، مأموران این پاسگاه با تلاش اطلاعاتی دقیق سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
وی افزود: در ادامه با تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، ۵۰ کندوی عسل مسروقه نیز کشف و به مالباخته تحویل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، از کشف ۳۹ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان ملایر مستقر در ایست و بازرسی حرم آباد، حین کنترل محور مواصلاتی به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: طی بازرسی از این خودرو، ۳۹ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف و یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده بر اساس نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده، است از کشف ۳ دستگاه خودروی مسروقه و دستگیری یک سارق داخل خودرو در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد باقر سلگی افزود: در راستای شناسایی و کشف خودروهای مسروقه، دو مرحله طرح عملیاتی توسط یگان‌های انتظامی شهرستان ملایر اجرا شد.
وی افزود: در این راستا، مأموران کلانتری ۱۲ یک دستگاه خودروی سرقتی پراید در یک نقطه از حاشیه شهر، مأموران کلانتری ۱۳ یک دستگاه خودروی سرقتی پراید هاچ بک را در یکی از خیابان‌های شهرستان و مأموران پاسگاه زند نیز در یکی از محورهای فرعی و روستایی یک دستگاه خودروی سواری پراید را که از اهواز به سرقت رفته بود را کشف کردند.
سرهنگ سلگی بیان کرد: در ادامه طرح نیز مأموران کلانتری ۱۳ با شناسایی یک سارق محتویات داخل خودرو را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
وی افزود: اقدامات قانونی برای تحویل خودروهای مسروقه به مالباختگان و همچنین تحویل سارق داخل خودرو به مرجع قضائی در دست اقدام است.

 

بازدید خبرنگاران یزد از چند واحد صنعتی

خبرنگاران یزد در قالب تور رسانه‌ای یک روزه از چند واحد صنعتی در یزد بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند تولید این واحدها قرار گرفتند.
جمعی از خبرنگاران یزد در قالب تور رسانه‌ای یک روزه با هماهنگی فرمانداری یزد از چند واحد صنعتی در یزد بازدید کردند.
خبرنگاران ابتدا با حضور در یک واحد صنایع روشنایی با مراحل تولید لامپ‌های کم مصرف در منطقه اکرم آباد یزد آشنا شدند.
این شرکت که ۱۸ سال سابقه فعالیت دارد، در حال حاضر ۹۲ نفر را مشغول به کار کرده و سالانه ۸۰ هزار لامپ در این واحد تولید می‌شود.
آنها همچنین از یک واحد تولید فرش و روفرشی بازدید کردند و در جریان روند مراحل تولید روفرشی قرار گرفتند.
در این واحد سالانه یک میلیون متر مربع فرش تولید می‌شود که علاوه بر مصرف داخلی، تولیدات آن به کشورهای ژاپن، آلمان، روسیه، عراق و ترکیه نیز صادر می‌شود.
در این شرکت که با سرمایه گذاری ۸ میلیارد تومان احداث شده است، در حال حاضر ۹۰ نفر مشغول کار هستند.
خبرنگاران در ادامه بازدیدهای خود از یک واحد تولید محصولات کنجدی نیز بازدید کردند.
این واحد روزانه ۷۰ تن انواع محصولات کنجدی تولید می‌کند و علاوه بر مصرف داخلی،
محصولات خود را به کشورهای اروپایی، عراق، افغانستان، روسیه و بلاروس صادر می‌کند.

 

ترمیم سیستم آب‌رسانی در منطقه سیل‌زده جاسک

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح آخرین وضعیت آبرسانی به مناطق سیل زده جاسک پرداخت. امین قصمی بیان داشت: از زمان فعالیت سامانه بارشی هفته قبل و وقوع سیل در شرق هرمزگان، آب ۳۳۵ روستا در شهرستان‌های جاسک و بشاگرد قطع شد که آب ۲۹۶ روستا در همان مقطع وصل و آب ۳۹ روستا معادل ۱۰ هزار نفر جمعیت به دلیل از دسترس خارج شدن منابع تولید آب و تخریب ۱۰۰ درصدی چاه‌های تأمین آب، همچنان با قطعی آب مواجه هستند. وی با اشاره به وضعیت آب شهر جاسک تصریح کرد: وضعیت توزیع آب شهر جاسک از جمعه گذشته به حالت عادی برگشته و مشکلی از این بابت وجود ندارد. مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: خسارت‌های وارد شده در این بخش نیز در دست بررسی است. وی با بیان اینکه تلاش برای وارد مدار کردن منابع آبی در حال انجام است، اظهار کرد: تا زمان رفع کامل مشکل، آبرسانی بوسیله ۱۱ تانکر انجام می‌شود که از این تعداد ۹ تانکر به ۳۰ روستای سیل زده جاسک که منابع آبی آنها از مجتمع سدیج و گابریک تأمین می‌شد، اختصاص یافته است. قصمی همچنین از توزیع آب بسته بندی در مناطقی که مسیر دسترسی آنها از بین رفته است خبر داد و گفت: با بازگشایی مسیرها روند آبرسانی مطلوب‌تر خواهد شد. مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به خرابی بیش از ٤٠٠ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب روستایی، خاطرنشان کرد: عمده این خسارت‌ها در مسیر رودخانه‌ها رخ داده است.

نظر شما