شناسهٔ خبر: 37723883 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

شاخص ۴۸۰ هزار واحدی تا پایان سال

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌دارایی‌ها جذابیت داشته و سهم شرکت‌هایی که برنامه تجدید ارزیابی دارند، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل امروز کمی منفی بود و به نظر می‌رسد بازار چند روزی اصلاح در پیش خواهد داشت. با وجود تاکید بر بنیادی‌ها، بعضی از سهم‌های بنیادی گزارش‌های ۹ماهه جذابی ارائه نکردند و شاید دلیل در جا زدن بازار در دو سه روز اخیر، همین باشد.

حمید علیخانی مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت فعلی بازار و تحلیل تکنیکال شاخص کل بیان کرد: نوسان جزئی از ذات بازار است و قرار نیست روند صعودی بازار سرمایه به صورت خط ممتد تداوم یابد.

وی ادامه داد: بازار سرمایه دارای اصولی بوده و هر حرکتی بر اساس همین اصول انجام می‌شود؛ «هیجان» برای این بازار سم است و معامله‌گران هیجان زده باید بدانند که در کنار هر بازدهی، احتمال تحمیل ریسک هم وجود دارد اما؛ با شرایط فعلی، به نظر می‌رسد روند کلی بازار سرمایه صعودی خواهد بود.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: شاخص کل به لحاظ تکنیکالی احتمال اصلاح و ریزش تا محدوده ۴۰۲هزار واحدی را دارد اما؛ در بدبینانه‌ترین حالت، اگر کف ۴۰۲هزار واحدی از دست برود (که احتمال آن بسیار ضعیف است) شاخص کل ممکن است تا محدوده ۳۹۲ هزار واحدی ریزش کند.

علیخانی تصریح کرد: در صورت کف‌سازی مناسب بعد از یک اصلاح کوتاه مدت شاخص کل تا پایان سال جاری پتانسیل رشد تا محدوده ۴۸۰ هزار واحدی و تا پایان دولت دوازدهم، پتانسیل رشد تا محدوده ۵۵۰ هزار واحدی را دارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته هر تحلیلی بر اساس شرایط کنونی اقتصادی و سیاسی صورت گرفته و نمی‌توان پیش‌بینی کرد در آینده ممکن است چه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد.

وی اضافه کرد: نمی‌توان گفت در موج صعودی بعدی، کدام صنعت رشد خواهد کرد و در هر صنعت، بعضی سهم‌ها رشد بیشتری داشته و بعضی هم رشد کمتری داشته‌اند. روند صعودی بازار کل سهم‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و طبیعی است که با توجه به اخبار و اطلاعات درون هر شرکت، روند سهم ها شکل بگیرد. ولی کماکان معتقدم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها جذابیت داشته و سهم شرکت هایی که برنامه تجدید ارزیابی دارند، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری خواهند بود.

علیخانی در خاتمه تصریح کرد: به سهامداران توصیه می شود از معاملات هیجانی بپرهیزند و سعی کنند دانش فنی خود را افزایش دهند.

نظر شما