شناسهٔ خبر: 37723875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان خوزستان

اهواز - ایرنا - هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با عنوان نمایش، تمرین زندگی و ساختن آینده صبح دوشنبه در شهرستان اهواز آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در آئین افتتاحیه این جشنواره با تاکید بر این که دوران کودکی به عنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران شکل‌گیری شخصیت هر فرد است اظهارداشت : بی‌توجهی به  کودکان نتایج جبران ناپذیری بدنبال خواهد داشت ، زیرا پایه و اساس جامعه فردا را کودکان امروز تشکیل می‌دهند و در جامعه‌ای که کمتر به کودکان توجه شود، کودکان نابهنجار و بزهکار بیشتری مشاهده می‌شود و انتظار معضلات اجتماعی بیشتری را باید داشت. 

وحید کیانی با اشاره به این که مهارت‌های اجتماعی از طریق مشاهده و تمرین آموخته می‌شوند بیان کرد: مهارت‌های اجتماعی مانند همیاری، جرأت‌ورزی، خودمهارگری و مسئولیت‌پذیری، رفتارهایی هستند که باعث می‌شود فرد با دیگران تعامل داشته باشد و از واکنش‌های نامعقول اجتماعی خودداری کند.
وی افزود: برگزاری این نوع جشنواره های هنری برای کودکان و نوجوانان سبب فعال شدن و مشارکت آن ها در گروه‌های اجتماعی می‌شود. 
کیانی گفت : تمرین زندگی و تجربه ناشناخته‌ها برای ساختن آینده، فراهم کردن فضایی مناسب برای کسب و تبادل تجربه و افزایش دانش نظری و مهارت‌های فردی و اجتماعی ، ایجاد زمینه برای جذب، پرورش و پایدارسازی اعضا، خلق موقعیت موثر برای تشویق و ایجاد انگیزه در علاقه‌مندان، ایجاد بستری برای سنجش و بازخورد آموزش‌های سالانه در حوزه هنر نمایش و کشف و پرورش استعدادهای نمایشی اعضا و مربیان هدف‌های اصلی برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی کانون است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان افزود: طی۲ روز برگزاری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون، ۱۱ گروه نمایشی از ۹ شهر استان خوزستان حضور خواهند داشت و سه گروه منتخب این جشنواره به مرحله کشوری که فروردین ماه آینده به میزبانی استان خوزستان برگزار می شود راه خواهند یافت. 

مشاور امور هنری استاندار خوزستان نیز در این آیین اظهار داشت: به نمایش کودک باید عمیق و کارشناسانه نگاه کرد، کانون پرورش فکری کودکان مرکز ثقل تئاتر کودک و نوجوان است که انتظار می رود این جشنواره بستری برای باز اندیشی تئاتر کودک و نوجوان باشد .

رضا کیانی ادامه داد: ذهن فانتزی و خیال‌پرداز کودک در نمایش باید در آرامش متبلور و شکوفا شود ، هنر نمایش یک هنر فاخر و وزین و معنوی است.

 گروه‌های نمایش «سلطان سنا آباد» به کارگردانی مرضیه عویدی از ملاثانی و «تولدی دوباره» به کارگردانی فاطمه حسن نسب از بهبهان نمایش‌های خود را عصر دوشنبه اجرا می‌کنند.
گفتنی است در این جشنواره «کوروش سروش پور» مدرس دانشگاه، «آرش سهرابی» کارشناس ارشد کارگردانی نمایش و «علی‌اکبر پشم فروش» کارشناس نمایش عروسکی و مدرس دانشگاه داوران این جشنواره هستند و آثار این بخش از جشنواره را ارزیابی خواهند کرد.

 به گزارش ایرنا صبح امروز دوشنبه گروه‌های نمایش «دوستی خاله خرسه» به کارگردانی فروغ افشاریان از شهرستان دزفول و نمایش «مانداب» به کارگردانی نیوشا آریا راد از شهرستان اهواز در روز اول جشنواره به روی صحنه رفتند.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان امروز و فردا طی دو روز برگزار می شود.

نظر شما