شناسهٔ خبر: 37723863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توقیف ۲ وانت حامل بوقلمون زنده در اسدآباد

شهره اکبری

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از توقیف دو وانت فروش بوقلمون زنده در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

عادل بصیری‌محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: هر یک از وانت های فروش دارای ۱۰۰ قطعه بوقلمون زنده بود که از استان های دیگر برای فروش به این شهرستان آمده بودند و در حال حاضر با توقیف دو وانت فوق پرونده آنان برای سیر مراحل قانونی در حال اقدام قرار دارد.

وی حفظ و صیانت از بهداشت شهروندان و تأمین امنیت غذایی جامعه را از وظایف دامپزشکی برشمرد و گفت: عرضه مرغ زنده خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی بوده و تخلف به شمار می رود و به منظور حفظ و تأمین بهداشت عمومی جامعه با فروشندگان و عرضه کنندگان مرغ زنده و عاملان کشتار غیرمجاز مرغ برخورد می شود.

بصیری‌محمدپور در ادامه با اشاره به آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان خاطرنشان کرد: در این طرح واکسیناسیون فاز دوم تب برفکی با اولویت بندی کانون های   پرخطر، پرتردد و پرتراکم بوده که توسط دامپزشکی به صورت رایگان در روستاها در حال انجام است.

وی از پیش بینی واکسیناسیون ۲۵۰۰ رأس دام سنگین در سطح روستاها در طرح فوق خبر داد و یادآور شد: طرح فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی به مدت ۳۵ روز کاری توسط دو اکیپ دامپزشکی در دست انجام قرار دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در پایان بیان کرد: واکسیناسیون تب برفکی گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی توسط بخش خصوصی به صورت بهادار انجام می گیرد.

انتهای پیام

نظر شما