شناسهٔ خبر: 37723704 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالان حوزه زیست فناوری دریایی برای ارایه طرح دعوت شدند

تهران- ایرنا- ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همه محققان، اساتید، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت کرد که طرح‌های فناورانه خود را برای تولید محصولات زیست‌فناورانه دریایی به دبیرخانه کارگروه این ستاد ارسال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، موجودات دریایی سرمنشاء تولید محصولات غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی می‌شوند، موجودات دریایی که با کمک فناوری‌های زیستی و با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری قرار است به رفاه بیش‌تر مردم کمک کنند.

این طرح‌ها قرار است نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف دارویی، بهداشتی، آرایشی، غذایی، تهیه غذای دام و طیور و سوخت‌های زیستی را تامین کند، طرح‌های ارسالی باید مبتنی بر فناوری‌های زیستی باشد و منجر به تولید یک محصول مشخص شود،این ستاد از طرح‌های برگزیده و منتج به نتیجه حمایت مادی می‌کند.

پیش از این ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده بود که از شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و ایجاد بستر لازم برای ایجاد یک شبکه ارتباطی بین شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با حوزه زیست‌فناوری دریا حمایت می‌کند. این فرخوان در ادامه توسعه این حوزه استراتژیک منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های خود را به دبیرخانه کارگروه زیست‌فناوری دریایی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس ایمیل hamidshil@gmail.com ارسال کنند.

نظر شما