شناسهٔ خبر: 37723461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تصویب 34 طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد

حمید رضا دهقان

رییس دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد از تصویب 34 طرح در سال جاری در این ستاد خبر داد.

صاحب‌خبر -

«مجید دهقانی زاده» در تشریح عملکرد دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها و گزارش عملکرد آن‌ها توسط دبیرخانه ستاد فرماندهی کشور به صورت ماهیانه رصد می‌شود.

وی افزود: به منظور بررسی، تصویب و راهبری برنامه های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر عملیات اجرایی آن ها، این ستاد با حضور 26 عضو دولتی و 14 عضو غیر دولتی شامل نمایندگان بخش های مختلف اقتصادی استان از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات به ‌ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل می شود.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر اعضای اصلی، فرمانداران و مدیران اجرایی غیر عضو در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در جلسات ستاد دعوت شده و پیگیری‌های لازم جهت رفع مسائل مطروحه به عمل آمده است.

دهقانی‌زاده گفت: در سال جاری 10 جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با 41 دستور کار و 85 مصوبه برگزار شده است.

وی هماهنگی و برنامه ریزی تصویب  34 طرح و فعالیت در سال 98 در حوزه اقتصاد مقاومتی در جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان را از فعالیت‌های این ستاد برشمرد.

این مسئول، راه‌اندازی نظام پایش و گزارش‌گیری را از دیگر اقدامات دبیرخانه ستاد برشمرد و افزود: هر یک از دستگاه‌های اجرایی، ستاد شهرستانی و کارگروه‌های تخصصی ذیل ستاد موظف هستند در خصوص پیشرفت فیزیکی طرح و فعالیت‌ها به صورت ماهیانه به دبیرخانه ستاد (سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان) گزارش دهند.

رییس دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: در همین راستا و به منظور بررسی و پایش مستمر پیشرفت مصوبات جلسات ستاد و همچنین طرح و فعالیت‌های مصوب کمیته پایش مصوبات اقتصاد مقاومتی با محوریت بخش غیردولتی (دبیری خانه صنعت، معدن و تجارت) و با تصویب در ستاد استان تشکیل شده است.

وی افزود:جلسات این کمیته به صورت مستمر تشکیل و وضعیت و میزان پیشرفت پروژه ها همراه با بررسی مستندات در دبیرخانه ستاد و همچنین سامانه نیپا رصد گردیده و گزارشات آن به صورت منظم در جلسات اصلی ستاد ارائه می گردد.

به گزارش ایسنا و به نقل  از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، دهقانی‌زاده در پایان پیشرفت فیزیکی تعدادی از طرح‌ها را شامل گلخانه هیدروپونیک مجتمع گلخانه‌ای بهشت ارنان (100 درصد)، ایجاد مرکز تکثیر و اصلاح نژاد دام سبک پرتولید مورسیا (100 درصد)، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی به همراه آموزش هنرمندان و صنعتگران (75 درصد)، طرح ایجاد و توسعه اقامتگاه ها و سفره خانه های سنتی استان (60 درصد)، راه اندازی و تکمیل و توسعه بازارچه صنایع دستی استان (60 درصد)، اجرای فاز یک خط 230 کیلوولت ابرکوه – مروست (60 درصد)، نیروگاه مقیاس کوچک 7.8 مگاوات طراح بهینه کیان در منطقه چرخاب یزد (95 درصد)، ایجاد و راه اندازی زنجیره تولید تا فراوری شرکت تولیدی و پرورش کبک و قرقاول پرند (70 درصد) و توسعه کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک (فاز اول: 100 درصد- فاز دوم (توسعه) خط 2 را (60 درصد) ذکر کرد.

انتهای پیام

نظر شما