شناسهٔ خبر: 37723457 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۰ رکورد پیش روی لیورپول

لیورپول می‌تواند در این فصل لیگ برتر انگلیس ۱۰ رکورد به نام خود ثبت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، یورگن کلوپ پس از پیروزی ۲ بر صفر لیورپول برابر منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس گفت: "بدون شک یکی از بهترین داربی‌هایی بود که بازی کردیم." با این پیروزی و تساوی شنبه منچسترسیتی مقابل کریستال پالاس (۲ بر ۲) قرمزها فاصله‌شان را با تیم دوم به ۱۶ امتیاز رساندند. این در حالی است که یک بازی کمتر از دیگر حریفانشان دارند.

فصل فوق العاده شاگردان کلوپ موجب شده است این تیم ۱۰ رکورد تاریخی در لیگ برتر پیش رو داشته باشد. یکی از آنها را به دست آورد و می‌تواند به رکوردهای دیگر نیز دست پیدا کند. لیورپول بهترین شروع را در لیگ داشت و در ۲۲ هفته ۲۱ برد کسب کرد. این تیم از رکورد سیتی در فصل ۱۸-۲۰۱۷ عبور کرد.

هدف بعدی تیم کلوپ کسب بیشترین پیروزی پیاپی خانگی است. پس از پیروزی دیشب، اکنون لیورپول تنها یک بازی با رکورد ۲۰ برد پیاپی خانگی سیتی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ فاصله دارد. ساوتهمپتون و وستهام مهمان‌های آینده آنفیلد خواهند بود. لیورپول از سال ۲۰۱۷ در خانه‌اش شکست نخورده است. این تیم با رکورد پیروزی پیاپی پنج برد (در مجموع ۱۸ برد) فاصله دارد و می‌تواند به رکورد سیتی در فصل ۱۸-۲۰۱۷ برسد. اگر روند پیروزی‌ها ادامه داشته باشد بیست و نهم فوریه برابر واتفورد به این رکورد دست پیدا می‌کنند. در آن فصل سیتی توانست بیشترین پیروزی‌های خارج از خانه را نیز به نام خود ثبت کند. لیورپول که اکنون ۹ برد به دست آورده است باید هشت دیدار دیگر در زمین حریفانش پیروز شود تا به این رکورد دست یابد.

همچنین رکورد پیروزی‌های پیاپی در خانه در یک فصل را نیز پیش رو دارند. شاگردان کلوپ ۱۲ برد پیاپی به دست آوردند و اکنون هفت برد با رکورد منچستریونایتد، چلسی و سیتی فاصله دارند.

در این میان هواداران تیم انگلیسی منتظر هستند تا از رکورد ۴۹ بازی بدون شکست عبور کنند. آرسنال در فصل ۰۴-۲۰۰۳ و اوایل فصل ۰۵-۲۰۰۴ در این تعداد بازی مغلوب نشد. لیورپول ۱۰ دیدار با این رکورد فاصله دارد. اگر این شکست ناپذیری تا پایان فصل ادامه پیدا کند همچنین با رکورد دیگر آرسن ونگر در آرسنال که در فصل ۰۴-۲۰۰۳ به ثبت رسید برابر می‌شوند. علاوه بر این می‌توانند به رکورد ۳۹ هفته بدون شکست توپچی‌ها دست یابند. اکنون یازده دیدار با آن فاصله دارند. ۱۰۰ امتیازی که سیتی در فصل ۱۸-۲۰۱۹ به دست آورد نیز پشت سر باقی می‌ماند و لیورپول می‌تواند ۱۱۲ امتیاز کسب کند. سیتی در این فصل رکورد بیشترین برد در یک فصل را به ثبت رساند و توانست ۳۲ پیروزی به دست آورد. لیورپول ۲۱ برد دارد و ۱۱ برد با آن فاصله دارد.

از دیگر رکوردها می‌توان به کمترین شکست در یک فصل اشاره کرد. آرسنال تنها تیمی است که یک فصل را بدون شکست به پایان رساند و لیورپول فرصت دارد به آن دست یابد. فراتر از این رکوردها لیورپول فاتح لیگ برتر می‌شود و می‌تواند پس از ۳۰ سال جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

انتهای پیام

نظر شما