شناسهٔ خبر: 37722024 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

با هدف ارتقاء حس وطن‌دوستی مستعدان‌برتر/

«مستطیل قرمز» در بندرعباس نقد شد

نشست نقد و بررسی فیلم مستطیل قرمز به همت بنیاد نخبگان استان هرمزگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای راهبرد کلان 5 سند راهبردی کشور در امور نخبگان، به‌منظور برخورداری مستعدان‌برتر از بینش و بصیرت‌دینی و تقویت دلبستگی و وفاداری به ارزشها و فرهنگسازی صبر و پایداری در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، جلسه نشست نقد و بررسی فیلم «مستطیل قرمز» به همت بنیاد نخبگان استان هرمزگان برگزار شد.

در این نشست، مطرح شد که فیلم مستطیل قرمز، نخستین فیلم تاریخ دفاع‌مقدس سینمای ایران به است که با کسب مدال بلورین و لوح زرین در فستیوال جهانی ایتالیا بین 116 کشور و 600 اثر به رتبه اول این فستیوال دست یافته است.

این فیلم به موضوع آوارگی شهروندان منطقه ایلام در دوران دفاع‌مقدس می‌پردازد و وجه تسمیه فیلم به‌دلیل پرداخت آن به حادثه بمباران خونین زمین فوتبال چوار است.

 23 بهمن ماه 1365 عده‌ای از جوانان غرب کشور برای تقویت روحیه جنگ‌زدگان مشغول بازی فوتبال در «زمین فوتبال چوار» در استان ایلام بودند و در شرایطی که هنوز 35 دقیقه تا پایان بازی باقی‌مانده بود، هواپیماهای عراقی، منطقه را بمباران کردند. این بمباران منجر به شهادت 10 فوتبالیست، سه کودک، یک داور و یک تماشاگر شد.

 

نظر شما