شناسهٔ خبر: 37721637 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

شهرهوشمند نیازمند تعامل دستگاههای استانی است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، ایجاد فضای تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاری داده های دستگاهها بر بستر شبکه ملی اطلاعات را برای تحقق شهر هوشمند ضروری بر شمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: تا زمانی که تعامل در میان دستگاهها وجود نداشته باشد و هر دستگاهی در راستای خدمات و فعالیت هایش خود را متولی هر فعالیتی بداند، فضای تبادل اطلاعات شهری شکل نمی گیرد.

سهرابی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات بستری برای تبادل و به اشتراک گذاری رایگان اطلاعات فراهم می کند، ایجاد فضای تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاری داده های دستگاهها بر این بستر را برای تحقق شهر هوشمند ضروری بر شمرد.

وی با اشاره به نقش مهم ارتباط شهرداری با تمام دستگاهها، شهرداری را محور تحقق این هدف خواند و نقش شهرداری را به عنوان یک دستگاه متولی و اجرایی جهت راهبری در رسیدن به اهداف دولت الکترونیک و شهر هوشمند با اهمیت عنوان کرد .

مدیرکل ICT فارس با تاکید بر اینکه دستگاهها با به اشتراک گذاری اطلاعات امکان سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی را در حوزه خدمات الکترونیکی شهری فراهم کنند، آمادگی واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان را جهت رفع موانع و مشکلات زیرساختی در این مسیر اعلام کرد.

وی در پایان ار تلاش کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی برای تعریف برنامه هایی تاثیرگذار در کنار سیاست گذاری های کلان  خبر داد.

نظر شما