شناسهٔ خبر: 37721206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

شورای آموزش و پرورش از هدررفت منابع مالی و انسانی جلوگیری می کند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت مدیریت عالمانه منابع مالی و انسانی تأکید کرد و گفت: بهترین جلوه‌ آن شورای آموزش و پرورش است که از هدر رفت منابع مالی و انسانی جلوگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،عسکری نیکزاد در همایش شوراهای آموزش‌وپرورش مازندران که امروز دوشنبه در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری برگزار شد، با اشاره به تصویب قانون شورای آموزش‌وپرورش در سال ۷۲، از اهداف تصویب آن، تفویض اختیار و تمرکززدایی و جذب مشارکت و نظارت مردمی و بهره‌گیری از امکانات بخش خصوصی، عمومی و دولتی را برشمرد.

وی با بیان اینکه مشارکت در آموزش‌وپرورش یک ضرورت است و یک انتخاب نیست،افزود: جامعه تقاضای آموزش باکیفیت دارد و از طرفی دولت و آموزش‌وپرورش منابع محدود دارد و انتظارات به جای والدین و دانش آموزان در مقابل کمبود منابع مالی و انسانی قرار دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران بر ضرورت مدیریت عالمانه منابع مالی و انسانی تأکید کرد و گفت: بهترین جلوه‌ آن شورای آموزش و پرورش است که از هدر رفت منابع مالی و انسانی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: آموزش‌و‌پرورش از همه گروه‌ها و دستگاه‌ها با رعایت قوانین دعوت به همکاری می‌کند.

نیکزاد به تحقق مشارکت مردمی و عدالت آموزشی و عدم وابستگی آموز و مدرسه به اعتبارات دولتی با تشکیل شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:آموزش‌وپرورش اگر به اقتصاد پایدار برسد، با نوسانات آسیب جدی نمی‌بیند.

وی تربیت درست نسل آینده را مهمترین وظیفه نظام تعلیم و تربیت دانست و تأکید کرد که برای موفقیت در این رسالت نیاز به بکارگیری خرد و دارایی جمعی است.

مدیرکل آموزش‌وپررش با رد مدیریت آموزش‌وپرورش فقط از طریق وزارت آموزش‌وپرورش یا قوه مجریه، گفت: آموزش‌وپرورش باید تبدیل به یک نهاد حاکمیتی شود زیرا دغدغه ملی است و تمامی افراد و دستگاه‌ها متأثر از آموزش و پرورش هستند.

وی ادامه داد:وظیفه همگانی این است که در آموزش‌وپرورش دخالت و نظارت داشته باشند و حق آنان است زیرا هم در ارتقای عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی و هم احساس تعلق و مسئولیت مردم به نظام تعلیم و تربیت ایجاد می‌کند.

 

نظر شما