شناسهٔ خبر: 37720431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم مطرح کرد:

جنگ‌های آینده به جای آب بر سر گاز است

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در یادداشتی نوشت: جنگ و کشمکش بعدی در منطقه دیگر بر سر آب نخواهد بود بلکه به خاطر گاز و تسلط بر میدان‌های گازی و نحوه انتقال آن به اروپاست.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| به گزارش یک روزنامه صهیونیستی، خاورمیانه به سوی جنگ بر سر منابع انرژی پیش می‌رود.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در یادداشتی نوشت: جنگ و کشمکش بعدی در منطقه دیگر بر سر آب نخواهد بود بلکه به خاطر گاز و تسلط بر میدان‌های گازی و نحوه انتقال آن به اروپاست.

 

به نوشته این روزنامه عبری‌زبان، درست است که آب همچنان یکی از پارامترهای مهم در خاورمیانه باقی خواهد بود و با گرم‌تر شدن زمین و افزایش جمعیت اهمیت آن هم افزایش پیدا می‌کند.

 

درست است که بحران آب هم‌اکنون بین قاهره و آدیس آبابا و ترکیه و سوریه به قوت خود باقی است و اصولاً جنگ داخلی در سوریه هم به دلیل بحران اقتصادی مناطق روستایی که بر اثر خشکسالی به وقوع پیوست شعله‌ور شد، اما با وجود این، ظاهراً گاز در جایگاه اهمیت جای آب را گرفته تا در صدر دلایل بحران در منطقه باشد.

 

در ادامه این یادداشت آمده است: میدان‌های نفتی کشف‌شده در سواحل دریای مدیترانه امیدهای زیادی برای سودآوری پدید آورده است و این امر می‌تواند منجر به بهبود شرایط اقتصادی بسیاری از کشورهای منطقه شود، امری که ظاهراً همکاری بین دولت‌ها را برای افزایش سود بازار انرژی نیز طلب می‌کند.

 

این روزنامه عبری‌زبان مدعی شد با این حال، در منطقه خاورمیانه کسی با مفهومی به نام منطق آشنا نیست و همگی جنگ و کشمکش را برای تقسیم منابع ترجیح می‌دهند.

نظر شما