شناسهٔ خبر: 37720368 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر ورزش:

بعید است رای AFC عوض شود/ جلوی محرومیت تیم ملی را می‌گیریم

معاون ورزش قهرمانی گفت: خروج ایران از لیگ قهرمانان آسیا برای کنفدراسیون فوتبال آسیا هزینه دارد که خودش متحمل آن می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

مهدی علی نژاد سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان این جلسه در خصوص سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: مشخص است که این اتفاق سیاسی است. مواردی که AFC به دلیل عدم امنیتی اعلام کرده بود، اشتباه بود. آنها می‌گفتند اعتراضات خیابانی است، پروازها برگشتی ندارد و … که اطلاعات نادرستی است. ما این را در پازل فشاری می‌بینیم که به ایران می‌آید که پشت آن آمریکا و اسرائیل هستند.

وی افزود: از روز جمعه پیگیری‌های مختلفی را در این زمینه انجام دادیم، وزارت خارجه و مجلس ورود کردند. کل ظرفیت دیپلماتیک به کار گرفته شده است. تیم‌های ایران هم اعلام کردند این تصمیم را نمی‌پذیرند چون حق هوادارانشان سلب می‌شود. تصمیم باشگاه‌ها با حمایت همه جانبه نهادهای مختلف از جمله مردم و جوانانمان باعث شکل گیری اجماع ملی شد.

معاون وزیر ورزش تصریح کرد: از نسل جوان برای حمایت از عزت ملی و نپذیرفتن ذلت تشکر می‌کنم. چون از قبل این تصمیم را گرفته بوده اند احتمال دارد که روی تصمیم خود باقی بمانند و ما هم روی تصمیم مان باقی خواهیم ماند. بعید است نظر AFC تغییر کند اما خروج ایران لطمه شدیدی به کیفیت لیگ قهرمانان آسیا می‌زند و کنفدراسیون آسیا هم هزینه‌هایی را متحمل می‌شود که خودش باعث آن است.

علی نژاد در پاسخ به اینکه آیا میزبانی از تیم ملی هم گرفته شده است؟ یادآور شد: چیزی که الان انجام‌شده در مورد باشگاه بوده است و نامه‌ای در ارتباط با تیم ملی وجود ندارد. انشاالله از اینکه به حوزه ملی بکشد جلوگیری می‌کنیم.

وی در مورد اعتراض برخی فدراسیون‌ها مثل کشتی به بودجه دریافتی گفت: به فدراسیون‌های المپیکی مثل کشتی تقریباً ۸۰ درصد بودجه را دادیم، نزدیک ۹ و نیم میلیارد به کشتی دادیم و تا چند روز آینده هم تزریق جدیدی به فدراسیون‌ها خواهیم داشت.

نظر شما