شناسهٔ خبر: 37719927 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رد پای سعودی‌ها در لغو میزبانی باشگاه‌های ایرانی

پس از اعلام رای کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره سلب میزبانی به نظر می‌رسد سعودی‌ها در این موضوع نقش پررنگی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز جمعه رای کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص موضوع سلب امتیاز میزبانی ۴ باشگاه ایرانی (پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو) در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ شد.

بلافاصله مدیران هر ۴ باشگاه جلسه‌ای را در فدراسیون فوتبال ایران برگزار  و  اعلام کردند در صورت قطعیت این موضوع از حضور در رقابت های لیگ قهرمانان کناره گیری می کنند.

رای کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در کمیته اجرایی هم تایید و به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ می‌شد، اما با وجود گذشت ۷۲ ساعت از ابلاغ رای کمیته برگزاری مسابقات AFC به فدراسیون فوتبال ایران همچنان خبری از رای نهایی کمیته اجرایی نیست.

سهم بالای ایرانی‌ها و هواداران پرشورشان می‌تواند در رای نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تاثیرگذار باشد. از ۲۵ بازی پرهوادار تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، ۱۸ بازی به تیم‌های ایرانی و بازی‌های انجام شده در ورزشگاه‌های ایران ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: شکوری: سلب امتیاز میزبانی ایران در بازی‌های ملی صحت ندارد

همین موضوع باعث شده تا احتمالاتی درباره رای نهایی کمیته اجرایی به وجود بیاید. موضوعی که رسانه‌های عرب زبان طی روز‌های گذشته هیچ اشاره‌ای به آن نکردند. رقابت‌های دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا از روز‌های ۲۱ و ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری آغاز می‌شود و این احتمال وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با ایجاد تغییراتی در برنامه این بازی‌ها امکان میزبانی تیم‌های ایرانی را با توجه به حضور گسترده هواداران ایرانی فراهم کند. بحث تبلیغات حضور پرشور ایرانی‌ها در بازی‌های لیگ قهرمانان موضوعی نیست که شیخ سلمان و دیگر مدیران AFC به راحتی از آن عبور کنند.

اگر این موضوع صحت داشته باشد و برنامه بازی‌های لیگ قهرمانان دچار تغییرات شود، ۳ بازی ابتدایی تیم‌های ایرانی در این بازی‌ها در خانه تیم‌های رقیب برگزار می‌شود و در بازی‌های دور برگشت که در تاریخ ۱۹ و ۱۸ اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، نوبت به میزبانی تیم‌های ایرانی آنهم در کشور خودمان می‌رسد.

البته در رابطه با رای کمیته مسابقات AFC نباید نقش عجیب عربستان سعودی را نادیده گرفت. الشرق الوسط رسانه سعودی، از نقش بالای نماینده عربستان در این رای پرده برداشت و اعلام کرد که در رای گیری اولیه عربستان نقش بالایی برای ایجاد لابی با دیگر کشور‌های آسیا برای سلب امتیاز میزبانی تیم‌های باشگاهی ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشته است و حتی می‌خواهند این کار را به بازی‌های ملی ایران هم بکشند. هر چند که امروز امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال این موضوع را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

نظر شما