شناسهٔ خبر: 37719811 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرکز اروپایی مبارزه با تروریسم

نزدیک به۲۶۰ داعشی مراکشی در لیبی می‌جنگند

مریم مینایی

مرکز اروپایی مبارزه با تروریسم در فرانسه در گزارشی در خصوص فعالیت‌های تروریستی در لیبی اعلام کرد: تعداد مراکشی‌هایی که در صفوف داعش در لیبی می‌جنگند، به حدود ۲۶۰ تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مرکز اروپایی مبارزه با تروریسم در فرانسه در این گزارش اعلام کرد: حدود ۲۶۰ مراکشی در صفوف داعش در لیبی می‌جنگند که ۷۰ تن از آنها در خط مقدم ادلب می‌جنگیدند و از شمال سوریه آمده‌اند و سایر آنها از عراق و مناطق دیگر سوریه، ساحل آفریقا و صحرای مراکش به لیبی منتقل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این تروریست‌ها خطرناک هستند و یک تهدید واقعی برای آرامش کشورهای شمال آفریقا و جنوب اروپا محسوب می شوند و به همین خاطر دولت مراکش تحولات لیبی را از نزدیک دنبال می‌کند.

پیشتر "اندیشکده مطالعات خاور نزدیک واشنگتن" در گزارشی در ماه ژانویه ۲۰۱۸ اعلام کرد تعداد عناصر مراکشی عضو داعش در لیبی به ۳۰۰ تن رسیده است.

نیروهای حفتر چهارم آوریل عملیات گسترده‌ای را علیه طرابلس آغاز کردند. در جریان این عملیات درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حفتر و دولت توافق ملی رخ داده است.

لیبی از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد بحران سیاسی و نظامی است. درحال حاضر دو طرف اصلی بر سر قدرت در این کشور جنگ دارند. یکی دولت توافق ملی لیبی که مقر آن طرابلس است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت موقت در شرق لیبی با ریاست عبدالله الثنی که پارلمان طبرق و ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما