شناسهٔ خبر: 37719371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهارت‌های امدادی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ارتقا می‌یابد

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ازارتقاء مهارت‌های امدادی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده برای روز‌های سخت) با هدف ارتقای سطح آموخته‌های امدادی و آماده سازی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اجرا می‌شود.

او افزود:با همکاری هلال احمرطرح ملی دادرس با هدف ارتقای مهارت‌های امدادی، آماده سازی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه وکاهش آسیب‌های ناشی از مخاطراتدر روز‌های سخت اجرا می‌شود.

رنجبر بیان کرد: در اجرای طرح ملی دادرس عملیات امداد وکمک‌های اولیه با هدف توانمندسازی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی به بیش از ۱۶۰ دانش آموز با نیاز ویژه دختر وپسر متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای در ۹ شهرستان ومنطقه تابعه ارائه می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه یکی از محور‌های برنامه ششم توسعه تدوین افزایش مشارکت‌های اجتماعی با توجه به مسئله عدالت جنسیتی است، عنوان کرد: در اجرای این طرح دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دختر وپسر با کسب مهارت وآموزش‌های امدادی برای روز‌های سخت آماده می‌شوند.

او اعلام کرد:طرح ملی دادرس برای افزایش آمادگی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه ۱۳ مدرسه متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای در مواقع بحران، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامد‌های ناشی از وقوع حوادث مانند سیل و زلزله اجرا می‌شود.

رنجبر اظهار داشت:در این طرح مهارت‌های از جمله پناه‌گیری و خروج اضطراری، اطفاء حریق، حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، چادرزنی، شکسته‌بندی، آتل‌بندی، پانسمان و بانداژ به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه آموزش داده می‌شود.

او گفت: اجرای طرح ملی دادرس در مدارس این فرصت را فراهم می‌آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها، مهارت‌های امدادی، تقویت علم ودانش امدادی دانش آموزان برای تقویت تاب آوری آن‌ها در جامعه فعالیت کنیم.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان بیان کرد: در این طرح به دانش آموزان مباحث امدادی آموزش داده می‌شود و آموزش‌هایمورد نیاز در هر حوزه را فرامی گیرند تا در شرایط لازم بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.

رنجبرگفت: آمادگی بیشتر در برابر حوادث ناگوار از اهداف اجرای این طرح است و تلاش می‌شود تا در صورت بروز حوادث و بلایای طبیعی، افرادی که آموزش‌های مورد نیاز را فرا گرفته بتوانند امداد رسانی کنند.

او در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی دادرس تصریح کرد:آموزش‌های طرح دادرس به سمتی حرکت می‌کند تا دانش آموزان قدرت مدیریت بحران در روز‌های سخت و غیرعادی راداشته باشندو بر اساس آموخته‌های خود بتوانند در روز‌های سخت به مقابله با حوادث ناگوار پرداخته و هوشمندانه اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

نظر شما