شناسهٔ خبر: 37719282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای طرح ملی دادرس ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده برای روزهای سخت) با هدف ارتقای سطح آموخته‌ها ی امدادی و آماده‌سازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با همکاری هلال احمر طرح ملی دادرس با هدف ارتقای مهارت‌های امدادی، آماده‌سازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و کاهش آسیب‌های ناشی از مخاطرات در روزهای سخت اجرا می‌شود. 

وی گفت: در اجرای طرح ملی دادرس عملیات امداد و کمک‌های اولیه با هدف توانمندسازی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی به بیش از 160 دانش‌آموز با نیاز ویژه دختر و پسر متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای در 9 شهرستان و منطقه تابعه ارائه می‌شود. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه ششم توسعه تدوین افزایش مشارکت‌های اجتماعی با توجه به مسئله عدالت جنسیتی است، عنوان کرد: در اجرای این طرح دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر با کسب مهارت و آموزش‌های امدادی برای روزهای سخت آماده می‌شوند. 

رنجبر اعلام کرد: طرح ملی دادرس برای افزایش آمادگی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه 13 مدرسه متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای در مواقع بحران، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث مانند سیل و زلزله اجرا می‌شود. 

وی اظهار داشت: در این طرح مهارت‌های از جمله پناه‌گیری و خروج اضطراری، اطفاء حریق، حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، چادرزنی، شکسته‌بندی ، آتل‌بندی، پانسمان و بانداژ به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آموزش داده می‌شود. 

وی گفت: اجرای طرح ملی دادرس در مدارس این فرصت را فراهم می‌آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها، مهارت‌های امدادی، تقویت علم و دانش امدادی دانش‌آموزان برای تقویت تاب آوری آنها در جامعه فعالیت کنیم. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بیان کرد: در این طرح به دانش‌آموزان مباحث امدادی آموزش داده می‌شود و آموزش‌های مورد نیاز در هر حوزه را فرا می‌گیرند تا در شرایط لازم بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند. 

رنجبرگفت: آمادگی بیشتر در برابر حوادث ناگوار از اهداف اجرای این طرح است و تلاش می‌شود تا در صورت بروز حوادث و بلایای طبیعی، افرادی که آموزش‌های مورد نیاز را فرا گرفته بتوانند امدادرسانی کنند. 

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی دادرس تصریح کرد: آموزش‌های طرح دادرس به سمتی حرکت می‌کند تا دانش‌آموزان قدرت مدیریت بحران در روزهای سخت و غیرعادی راداشته باشند و بر اساس آموخته‌های خود بتوانند در روزهای سخت به مقابله با حوادث ناگوار پرداخته و هوشمندانه اقدام کنند.
انتهای پیام/2330/72

نظر شما