شناسهٔ خبر: 37718588 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری مسابقات کشتی بین المللی جام پوریای، ولی در خوی

شهردار خوی گفت:مسابقات بین المللی جام پوریای، ولی با حضور ۴ تیم خارجی و ۵ تیم داخلی در شهرستان خوی برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،محرم اکبرزاده شهردارخوی در گفتگو با خبرنگاران گفت:اولین دوره جام بین المللی کشتی پوریای، ولی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی و نهاد‌های مختلف استانی و شهرستانی، هییت‌های کشتی استان و خوی دراین شهرستان برگزار می‌شود.

او ادامه داد:این مسابقات با حضور تیم‌های کشتی استان‌های البرز، اردبیل، زنجان، کردستان، آذربایجان غربی (خوی) و تیم‌های جمهوری آذربایجان، ترکیه، نخجوان و اربیل عراق روز سوم بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

اکبرزاده با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰ کشتی گیر در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت، اظهار داشت: این مسابقات در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی و در رده‌های سنی، نوجوانان، جوانان و آزاد برگزار خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات بین المللی کشتی پوریای، ولی بصورت سالانه و با کیفیت و استاندارد‌های بالای این رشته ورزشی همچنین استقبال و حضور تیم‌های خارجی از این مسابقات میتواند با ثبت در تقویم ورزشی کشور علاقمندان و ورزشکاران زیادی را از شهر‌های داخلی و کشور‌های مختلف جذب کند.

اکبری همچنین تاکید کرد: اصلاح هندسی میدان پوریای، ولی و نصب تندیس پهلوان صورت گرفته، همزمان با برگزاری مسابقات جام بین المللی پوریای، ولی رونمایی تندیس این پهلوان پرآوازه نیز صورت میگیرد.

شهردار خوی اضافه کرد: برپایی جشنواره، همایش ملی و جام بین المللی پوریای، ولی میتواند جایگاه و اهمیت این شخصیت جهانی را بیش از پیش نمایان ساخته و آرامگاه پوریای، ولی را در سطح فراملی معرفی کند.

شهردار خوی با اشاره به اهمیت تعریف ظرفیت‌های جدید گردشگری برای شهر خوی گفت: شناخت درست مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری خوی میتواند مهمترین عامل در رونق صعنت گردشگری خوی باشد.

او افزود: آرامگاه پوریای، ولی از ظرفیت‌های مهمی است که میتواند علاقمندان بسیاری را از داخل و خارج کشور برای حضور در آرامگاه این شخصیت فراملی جذب کند.

اکبرزاده اظهارداشت: ابعاد مختلف شخصیتی این پهلوان نامی امکان تعریف لایه‌های متفاوتی از مسیر‌های گردشگری را فراهم میسازد و آوازه کشتی پهلوانی پوریا بهترین زمینه برای هدف گذاری برای برگزاری جام بین المللی کشتی پوریای، ولی بصورت سالانه در خوی است.

نظر شما