شناسهٔ خبر: 37718519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار خمینی‌شهر:

۲۹ ورزشکار خمینی‌شهری مدال‌های بین‌المللی گرفته‌اند

سهیلا عموشاهی

فرماندار خمینی‌شهر گفت: ۲۹ ورزشکار خمینی‌شهری در سطح بین‌المللی به مدال‌های رنگارنگ دست یافته‌اند.

صاحب‌خبر -

محمود مسلم زاده شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی و هیئت‌های برتر شهرستان خمینی‌شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه هواپیما در مورد تأثیرات ورزش بر جامعه، اظهار کرد: ورزش در حیطه‌های مختلفی در جامعه تأثیرگذار است. در حوزه سلامت یکی از مؤثرترین موارد است که متخصصان بر انجام آن تأکید دارند.

وی افزود: در حوزه‌های اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، اقتصاد و اشتغال‌زایی و حتی روابط بین‌الملل، ورزش گزینه‌ای تأثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، فرماندار خمینی‌شهر، گفت: استان اصفهان در همه ورزش‌ها چه گروهی و انفرادی حرف برای گفتن دارد. شهرستان خمینی‌شهر نیز بنا به شرایط ویژه‌ای که دارد تعداد ورزشکاران و ورزش دوستان آن زیاد است.

وی با اشاره به اطلس جغرافیایی جمعیتی شهرستان خمینی‌شهر گفت: در این اطلس در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه عمرانی و ساخت سالن‌ها در قالب محله محور کمبودها و سرانه‌های ورزشی شناسایی شده و درصدد هستیم به صورت علمی کمبودها را برطرف کنیم و از این طریق می‌توانیم نخبگان را به بهترین وجه شناسایی کنیم.

مسلم زاده با تأکید بر اهمیت ایجاد نشاط اجتماعی، تصریح کرد: برای داشتن جامعه با نشاط تر باید در ورزش آن جامعه سرمایه‌گذاری کرد. استفاده از بخش خصوصی در ایجاد باشگاه‌های ورزشی بنا به شرایط شهرستان و جمعیت تأثیرگذار خواهد بود.

وی برگزاری چنین مراسم‌هایی را موجب انگیزه برای نسل جوان دانست و گفت: در نظر داریم که در آینده از نخبگان علمی شهرستان نیز تجلیل کنیم .

مسلم زاده در مورد این آیین گفت: ۲۹ ورزشکار خمینی‌شهری در سطح بین‌المللی به کسب مدال‌های رنگارنگ دست یافته‌اند که در این برنامه از آن‌ها تجلیل خواهیم کرد. از مربیان و داوران کشوری خمینی‌شهری نیز تجلیل می‌شود. شهرستان خمینی‌شهر پتانسیل زیادی در زمینه ورزش دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی که انجام شده در سال‌های آینده مدال‌آوران بیشتری داشته باشیم.

دشمن برای ورزشکاران و نخبگان ما برنامه دارد

همچنین معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: هیئت‌های ورزشی و مسئولان باید بیشتر روی بینش ورزشکار کار کنند چراکه دشمن برای ورزشکاران و نخبگان ما برنامه دارد.

علیرضا امینازاده افزود: باید بینش و دیدگاه ورزشکاران را بسنجیم. مهدی خدابخشی به عنوان یک تکواندوکار در خارج از کشور بدون حاشیه کار می‌کند، اما کیمیا علیزاده از امکانات این مملکت استفاده کرد تا به این مقام‌ها رسید و بعد علیه کشور صحبت می‌کند.

وی با تاکید بر بینش درست ورزشی، افزود: هیئت‌های ورزشی و مسئولان باید بیشتر روی بینش ورزشکار کار کنند. شهادت سردار سلیمانی تلنگری برای همه ما بود. دشمن برای ورزشکاران و نخبگان ما برنامه دارد.

امینازاده به ضرورت داشتن اخلاق ورزشی نیز اشاره کرد و افزود: دشمن از طریق ورزشکاران و هنرمندان وارد جنگ نرم می‌شود و داشتن اخلاق ورزشی که شامل ایمان و تقوای الهی است در مقابله با دشمن سلاحی کارآمد است.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، شهرستان خمینی‌شهر را یکی از شهرستان‌های پر مدال استان معرفی و تصریح کرد: شهرستان خمینی‌شهر همواره یکی از پرافتخارترین شهرستان‌های استان در زمینه مدال‌آوری بوده است و اکثر ورزشکاران خمینی‌شهری جهانی هستند. علیرضا یاوری تا المپیک فاصله‌ای ندارد و ووشوکاران خمینی‌شهری بیشترین مدال‌های جهانی را کسب کرده‌اند.

وی به بخشی از افتخارات ورزشی شهرستان خمینی‌شهر اشاره کرد و گفت: این شهرستان پرافتخار و پرتوان است و امیدواریم با کمک مسئولان و جذب سرمایه بتواند بیش از پیش در عرصه‌ها و میادین ورزشی افتخارآفرینی کند.

انتهای پیام

نظر شما