شناسهٔ خبر: 37718472 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عماری: دیواری کوتاهتر از داوران برای توجیه شکست‌ها پیدا نمی‌کنند

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: متاسفانه تیم‌ها دیواری کوتاهتر از داوران برای توجیه شکست‌های خود پیدا نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

مسعود عماری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  در مورد اعراض‌های بیش از حد به عملکرد داوری در لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: هیچ هفته‌ای نیست که ما در مورد داوری جلسه نداشته باشیم و عملکرد آنها را ارزیابی و رصد نکنیم. مسابقات زیادی در طول هفته برگزار می‌شود و اگر کلیات را در نظر بگیریم، قضاوت‌ها خوب است.

*به جای اعتراض به داوری، روی بازی تمرکز کنند

وی گفت: دوستان به جای تمرکز روی کار داوران باید روز بازی خود تمرکز کنند، اما متاسفانه از همان سوت اول اعتراض‌ها آغاز می‌شود. قطعا این اعتراض‌های زیاد تمرکز داوران را هم به هم می‌ریزد. نمی‌دانم چرا اینطور شده که به هر سوتی اعتراض می‌شود. مربیان و بازیکنان باید یک مقدار به قوانین مسلط باشند. ادعا نمی‌کنیم که داوران ما اشتباه ندارند، اما کوچکترین اشتباه هم بزرگنمایی می‌شود.

* دیواری کوتاهتر از داوران پیدا نمی‌کنند

دبیر فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه سرمایه گذاری تیم‌ها و حساسیت بازی‌ها باعث شده اعتراض‌ها زیاد شود، عنوان کرد: درست است که سرمایه گذاری کرده‌اند، اما این دلیل نمی‌شود که کسی دیگر را مقصر باخت خود بدانیم. هیچ تیمی از پیش برنده نیست و تا اینجای کار هم دیدیم بازی‌هایی که پیش بینی می‌شد یک تیم برنده باشد، اما باخته است. متاسفانه دیواری کوتاهتر از داوران پیدا نمی‌کنند.

عماری تاکید کرد: داوران بارها گفته‌اند ما هم شخصیت داریم و قرار نیست مربی، بازیکن  و تماشاگر هرچه دلش خواست بگوید و اعتراض کند.

* چند داور گفته‌اند شیمیدری ها توهین می‌کنند

وی در مورد اینکه آیا این درست است که داوران گفته‌اند برای شیمیدر قضاوت نمی‌کنیم، گفت: یکی دو نفر از داوران این موضوع را گفته بودند که بازیکنان و مربی این تیم توهین می‌کنند به طوری که در دوربین‌ها هم دیده و شنیده می‌شود، اما ما نمی‌پذیریم که نخواهند سوت نزنند بلکه با متخلفان در بازی‌ها برخورد می‌کنیم.

* اگر اتفاق NBA در اینجا پیش می‌آمد، جنجال به پا می‌شد

دبیر فدراسیون بسکتبال با اشاره به مسابقات NBA گفت: در یکی از بازی‌ها داور گل صحیح را نپذیرفت، اما اعتراض مختصری در همان لحظه شد و دیگر ادامه پیدا نکرد. هرچند همان تیم هم در پایان بازنده شد. اگر این اتفاق در لیگ ما افتاده بود، چه داستان‌ها و جنجال‌هایی پیش می‌آمد!

انتهای پیام/

نظر شما