شناسهٔ خبر: 37718419 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طباطبایی: با دیپلماسی ورزشی صد درصد میزبانی‌ را بر می گردانیم

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: به نظرم با رایزنی و دیپلماسی ورزشی می‌توانیم این میزبانی‌ها را برگزار کنیم. کشور ما از امن‌ترین کشورهای جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک امروز با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و اعضای مجمع در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز شده است. 

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در حاشیه برگزاری این مجمع اظهار داشت: به هر حال مجمع عمومی سالیانه گزارش عملکرد کمیته ملی المپیک را در سال گذشته را به تصویب می‌رساند. در عین حال گزارش مالی و یکسری موارد که طبق اساسنامه کمیته است اینجا مطرح می‌شود. 

وی افزود: برنامه‌های کمیته که امسال در سال المپیکی است صد درصد مطرح می‌شود (در حال حاضر ما در وسط جلسه مجمع هستیم) که آن نیازهای فدراسیون‌ها ارائه خواهد شد. خوشبختانه کمیته ملی المپیک حمایت‌های خوبی از فدراسیون‌های ورزشی داشته، مخصوصاً از فدراسیون‌هایی که کسب سهمیه کرده‌اند. ما چندین جلسه بسیار خوب را با صالحی امیری و سجادی که مسائل و نیازهایمان را مطرح کرده‌ایم تا بتوانند با توجه به نیازهای ما برنامه‌هایشان را تنظیم کنند و ما را از لحاظ مالی و سخت‌افزاری حمایت کنند.

طباطبایی گفت: فدراسیون بسکتبال هم با حمایت وزارت ورزش و جوانان کار خود را انجام می‌دهد، ما برنامه‌هایمان را مطابق آن چه که پیش‌بینی کرده بودیم، پیش می‌بریم امیدوارم با حمایت مجمع و حمایت هیأت اجرایی و حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بتوانیم سال خوبی را برای ورزش کشورمان رقم بزنیم تا از دغدغه‌هایی که به وجود آمده در این مدت اخیر بتوانیم پیشگیری کنیم. امیدوارم میزبانی‌هایی که ما داریم و مسابقاتی که قرار است در خارج کشور برگزار شود، به خوبی بتوانیم انجام دهیم تا با قدرت در المپیک حضور داشته باشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از اتفاقاتی که رخ داده و 4 تیم فوتبال کشورمان دیگر نمی‌توانند در مسابقات حضور داشته باشند، گفت: ما در بسکتبال هم دغدغه‌هایی داریم اما سعی کردیم با رایزنی‌ها میزبانی‌هایمان را انجام دهیم. به نظرم با رایزنی و دیپلماسی ورزشی می‌توانیم این میزبانی‌ها را برگزار کنیم. کشور ما از امن‌ترین کشورهای جهان است. در تمامی مجامع به اطلاع مسؤولان ورزش جهان و آسیا می‌رسانیم که کشور ما می‌تواند میزبان خوبی باشد. جمعیت خوب ورزشی بسیار زیاد داریم و دوستداران و علاقه‌مندان ورزشی خیلی زیادی در کشورمان داریم کما اینکه فوتبال، والیبال و بسکتبال را می‌دانید که خیلی در جهت علاقه‌مندان و طرفداران زیادی قرار دارد. فدراسیون‌های جهانی هم روی این سه رشته خیلی تمرکز کردند چون ایران می‌‌تواند یک پتانسیل خوبی برای توسعه ورزش باشد.

وی افزود: به نظرم از این پتانسیل می‌توانیم برای گرفتن میزبانی‌ها استفاده کنیم، در فوتبال خودتان می‌دانید که ما به این اندازه تماشاچی در هیچ جای آسیا نداریم. این برای ما می‌تواند ظرفیت خوبی را ایجاد کند. 

طباطبایی در پاسخ به این سؤال که دیپلماسی ورزشی چقدر می‌تواند در رابطه با این موضوع تأثیرگذار باشد گفت: در تمام مجامع و کنگره‌هایی که حضور داریم همیشه تعداد علاقه‌مندان ورزش ما خیلی برای آنها مهم است، ملاک ارزیابی توسعه ورزش را تعداد زیاد علاقه‌مندان، تماشاچیان و نفرات حاضر در ورزشگاه و در نهایت جذابیت آن ورزش تعیین‌کننده است. به نظر من فوتبال ما می‌تواند از این ظرفیت به راحتی استفاده کند و وزنه سنگینی است در حقیقت فوتبال ما می‌تواند در آسیا و در جهان دوباره میزبانی‌های خود را به دست بیاورد. 

رئیس فدراسیون بسکتبال افزود: در حقیقت AFC و فیفا برایشان خیلی مهم است که بتوانند این چنین جمعیتی را برای یک بازی باشگاهی جذب کنند در حقیقت برای اسپانسرها این جمعیت خیلی مهم است.  اسپانسر وقتی می‌بیند که یک کشوری 100 هزار جمعیت را در یک استادیوم جمع می‌کند و در عین حال بالای 60 میلیون نفر بازی را تماشا می‌کنند این موضوع برای AFC و فیفا بسیار مهم است اصلاً جزو شاخص‌های ارزیابی عملکرد کشورها است. به نظرم با رایزنی دیپلماسی ورزشی از طرف وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ما می‌توانیم صد درصد میزبانی را به کشور برگردانیم. امیدوارم که بتوانیم از این پتانسیل استفاده کنیم البته در تمام رشته‌های ورزشی ما این کار را می‌کنیم. در بسکتبال هم دغدغه‌ها وجود دارد و مشکلاتی که پیش آمده را حل می‌کنیم تا بتوانیم میزبان خوبی در بسکتبال باشیم.

طباطبایی در پاسخ به این سؤال که عملکرد کمیته ملی المپیک را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: به نظرم عملکرد بسیار خوبی داشتند، بودجه فدراسیون‌ها بیشتر شده است، خیلی به فدراسیون ها اهمیت می‌دهند و همین سخت‌افزار و نرم‌افزاری را که در اختیار ما قرار می‌دهند نشان از حمایت است تا الان چنین اتفاقاتی در ورزش ما رخ نداده و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد. صالحی امیری و دوستان و هیأت اجرایی بسیار به ما کمک کردند امیدوارم که ورزش کشورمان را با این سیاست پیش ببریم تا در آینده روزهای بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/س

نظر شما