شناسهٔ خبر: 37718363 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جراحی پرخطر همزمان شکم و قفسه سینه با موفقیت انجام شد

یک متخصص جراحی عمومی در بیمارستان شهید مدرس ساوه از عمل موفقیت آمیز همزمان شکم و قفسه سینه مرد جوان ۲۶ ساله که دچار دکستروکاردی (قلب سمت راست) بود خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر فرهود مقصودلو  اظهار کرد: بیمار مرد جوان ۲۶ ساله، مورد دکستروکاردی (قلب سمت راست)، که سال‌ها دچار مشکل کم اشتهایی و درد شکم بود.

وی افزود: بیمار به دنبال درد شدید شکم و قفسه سینه به بیمارستان شهید مدرس مراجعه و پس از معاینات و بررسی‌های دقیق بلافاصله تحت عمل جراحی اورژانس قرار گرفت.

دکتر مقصودلو ادامه داد: طی عمل جراحی حفره شکم باز شد و متوجه فتق دیافراگم سمت چپ شدیم که باعث شده بود قسمت بزرگی از روده بزرگ و باریک وارد قفسه سینه شود. با توجه به عدم امکان آزادسازی، عمل بیمار از تک حفره (شکم) به دو حفره‌ای (شکم و قفسه سینه) تبدیل و با برش دنده‌های بیمار همزمان وارد قفسه سینه شده، روده‌ها و سایر محتویات شکم از قفسه سینه و اطراف ریه بیمار آزاد و مجددا به شکم بازگردانده شد.

متخصص جراحی عمومی بیمارستان شهید مدرس در ادامه گفت: عمل پر خطر همزمان شکم و قفسه سینه بیمار که ۵ ساعت به طول انجامید موفقیت آمیز بود و بیمار پس از عمل به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. در حال حاضر که روز دوم بعد از عمل است، بیمار با حال عمومی خوب و هوشیار، آماده خروج از بخش مراقبت‌های ویژه است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما