شناسهٔ خبر: 37718317 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تدارک برنامه‌های مختلف برای ایام فاطمیه در تهران/ سمنوپزان و تعزیه در میدان امام حسین(ع)

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع ویژه ایام فاطمیه در سطح شهر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، نشست خبری معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز دوشنبه ۳۰ دی‌‌ماه با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت‌های سازمان متبوعش برای دهه فاطمیه و ولادت حضرت زهرا (س) و ایام الله دهه فجر بیان داشت: میدان آیینی امام حسین (ع) طی روزهای ۸ و ۹ بهمن شاهد برنامه ویژه عزاداری و مراسم سمنوپزان است که به صورت مردمی و به همت هیأت‌های منطقه ۱۲ تهران برپا می‌شود.

روایتی مستند از زندگانی بانوی دو عالم

وی افزود: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم که از ۲۰ دی‌ماه کار خود را آغاز کرده است تا ۱۰ بهمن‌ماه ادامه دارد که تلاش دارد با منابع و مواخذ مستند زندگی بانوی دو عالم را به تصویر بکشد که در میدان ولیعصر (عج) ابتدای بلوار کشاورز قرار دارد.

فاطمیان‌پور همچنین از برگزاری کنگره شعر فاطمی با همکاری مجمع شاعران اهل بیت در منطقه ۱۸ در روز ۱۱ بهمن ماه خبر داد و گفت: در منطقه ۱۴ نوجوانان برنامه تعزیه خود را روزهای ۷ تا ۹ بهمن در میدان امام حسین (ع) برای ام ابیها (س) اجرا خواهند کرد.

تجلیل از مادرانه‌های بهزیستی/ توجه ویژه به مادران شهید

وی ادامه داد: به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) ویژه برنامه‌های به مادران شهر، دختر مامان، مهر آیین مادران و مادر‌تر از مادر برگزار می‌شود.‌ تکریم مادران شهدا و سرزدن به منزل مادران شهدا که کمتر کسی را دارند، همچنین تجلیل از بانوانی که در بهزیستی و شیرخوارگاه ها نقش مادرانه دارند در این برنامه‌ها گنجانده شده است.

تهرانی‌ها هشتگ من_سلیمانی_ام را ترند می‌کنند

معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین از برگزاری جشن بزرگ ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در فرهنگسرای بهمن در روز ۲۵ بهمن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دهه فجر امسال با چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی همزمان است، شعار سازمان را «# من_ سلیمانی_ام » قرار دادیم.

برگزاری تورگردشگری انقلاب از شمال تا جنوب تهران

وی افزود: تور گردشگری در دهه فجر از فرهنگسرای امام (ره) تا منزل آیت‌الله هاشمی، شهید مطهری و شهید بهشتی تا باغ موزه و حرم مطهر حضرت امام (ره) و گلزار شهدا انجام می‌‌شود که در طول مسیر راوی به روایتگری می‌پردازد که در کنار آن نمایشگاه‌ها دایر است.

۵۶۵ مادر شهید در بهشت زهرا آرامیده‌اند

فاطمیان با تأکید بر اینکه برنامه «مهرآیین مادران» برای سرکشی و عیادت از مادران شهید است، اظهار داشت: در این عیادت‌ها به صورت داوطلبانه هر کاری داشته باشند، برای آن‌ها انجام می‌دهند. همچنین از آنجایی که 565 بانوی شهید در بهشت زهرا مدفون هستند. قصد داریم تصویر مادران و شهدایشان را را در قالب پوسترهایی در سطح شهر به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اهدای تندیس فصل رویش در این ایام ادامه داد: امسال از رویش‌های انقلاب اسلامی با محوریت فرهنگ، هنر، علم و تولید تقدیر می‌شود.

سردیس سردار سلیمانی در حال ساخت است

در ادامه علیرضا زند وکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به فراخوان جشنواره «سردار دل‌ها» گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی، جایزه سردار دل‌ها را طراحی کردیم که در چندین بخش برگزار می‌شود و هنرمندان آثارشان را به دبیرخانه این جایزه ارسال می‌کنند.

وی افزود: اولین سردیس سردار سلیمانی توسط استاد مجیدی در حال ساخت است که در چهلم این سردار در فرهنگسرای سردار قاسم سلیمانی رونمایی می‌شود.

مردم پایتخت منتظر همخوانی‌های انقلابی در دهه فجر باشند

زند وکیلی با اشاره به فعالیت‌های هنری پایتخت در دهه فجر ابراز داشت: در پردیس ملت چند سالن کوچک و بزرگ را افتتاح خواهیم کرد. همچنین افتتاحیه‌ای در باغ کتاب داریم که شامل سالنی بزرگ، بلک باکس، استودیو ضبط صدا و کافه گالری خواهد بود.

وی از اجرای همخوانی و سرود در سطح شهر تهران خبر داد و ادامه داد: فرهنگسرای ابن سینا برنامه ترانه‌های پیروزی را برگزار‌ می‌کند. برنامه روشنا هم در نگارخانه‌های مسیر راهپیمایی و در حرم مطهر امام برپا می‌شود.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: به مناسبت ایام دهه فجر شب شعر سرباز در فرهنگسرای انقلاب برگزار می‌شود. همچنین شب شعر طنز با عنوان «ترامپیت» هم در این ایام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما