شناسهٔ خبر: 37718030 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گسترش فرهنگ تلاوت با پخش مسابقه «نفس‌های طلایی» رادیو قرآن

تهران- ایرنا- پخش مسابقه «نفس‌های طلایی» با موضوع اجرای تقلید تلاوت و با هدف گسترش فرهنگ تلاوت قرآن به صورت ماهانه از رادیو قرآن آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن در مسابقه نفس های طلایی دو بخش کوتاه از دو تلاوت قاریان مشهور جهان شامل چند نفس طلایی پخش می شود. هریک از قاریان و علاقه مندان می توانند یکی از دو تلاوت را انتخاب و به بهترین و نزدیکترین شیوه اجرا کنند و از طریق پایگاه اطلاع رسانی شبکه رادیویی قرآن و کانال سروش ارسال نمایند.

قرار است هر ماه شش هدیه یک میلیون تومانی به شش نفر اهدا شود که از این تعداد یک هدیه به قید قرعه از میان تمام شرکت کنندگان انتخاب خواهد شد. همچنین داوری شرکت کنندگان در دو مقطع زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال انجام می شود که متناسب با میزان شرکت کننده، تعداد هدایا نیز توزیع خواهد شد.

این مسابقه در قالب میان برنامه در فواصل برنامه های رادیو قرآن هر روز پخش می شود و چنانچه علاقمندان هر دو بخش را تقلید نمایند دو بار در قرعه کشی شرکت داده خواهند شد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی پایگاه اطلاع رسانی شبکه به نشان radioquran.ir مراجعه کنند.

یکی از شیوه های تلاوت، تلاوت تقلیدی است که طی آن قاری تلاش می کند همچون استاد به هنرنمایی در تلاوت قرآن بپردازد، معمولا از تلاوت اساتید مصری در این تلاوت ها مانند عبدالباسط، منشاوی و شحات انور و مصطفی اسماعیل استفاده می شود.   

برچسب‌ها:

نظر شما