شناسهٔ خبر: 37717833 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

لنوو هدست واقعیت مجازی مستقل دیگری می‌سازد

بهروز ادراكى / theverge

هدست جدید لنوو همانند محصولات پیشین این شرکت با مدل‌های Mirage Solo و Oculus Quest، برای اتصال نیازی به گوشی یا کامپیوتر ندارد.

صاحب‌خبر -

لنوو تاکنون دستاورد مهمی درزمینه‌ی واقعیت مجازی (VR) نداشته است؛ اما براساس پرونده‌ای که برای محصولی با نام لنوو VR3030S در وب‌سایت کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ایجاد و به‌عنوان هدست VR مستقل شناسایی شده، شرکت مذکور در آستانه‌ی تلاشی دوباره در این حوزه است.

واژه‌ی مستقل این معنی را می‌دهد که دستگاه یادشده همانند محصولات پیشین لنوو با مدل‌های Mirage Solo و Oculus Quest، به‌دلیل پردازنده‌ی تعبیه‌شده در آن برای اتصال نیازی به گوشی یا کامپیوتر ندارد. بااین‌حال باتوجه به اینکه هدست ناموفق و ناکام Mirage Solo متکی‌بر پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل بود که در‌حال‌حاضر دیگر وجود ندارد، هدست جدید احتمالا روی پلتفرم دیگری اجرا خواهد شد. شاید Steam VR شرکت Valve یا پلتفرم Mixed Reality ویندوز مایکروسافت یا پلتفرم Oculus فیسبوک، وظیفه‌ی قدرت‌دهی به هدست جدید لنوو را برعهده داشته باشد.

Oculus Rift S

مقاله‌ی مرتبط:

    • لنوو هدست واقعیت افزوده با نام ThinkReality عرضه می‌کند

حال که از شکست‌های لنوو درزمینه‌ی واقعیت مجازی صحبت به‌میان آمده، این واقعیت کمتر‌ شناخته‌ شده است که لنوو در ورای تولید هدست Oculus Rift S قرار داشت که درنهایت به تولید هدست ناموفق و مستقل Oculus Quest ختم شد. همچنین، خالی از لطف نیست اگر بدانید قرارداد صدور مجوز بین لنوو و سونی، دلیل استفاده از سربندی مشابه با PlayStation VR در هدست Oculus است.

با اینکه پرونده‌های FCC جزئیات بیشتری از هدست مستقل واقعیت مجازی لنوو آشکار نمی‌کند، می‌توان از این بابت کنجکاو بود که شاید شرکت مذکور اسناد تأییدیه‌ی FCC را برای مجموعه‌ی جدید از کنترلرهای VR یا همان کنترلرهایی ارسال کند که گوگل در حال ساختنشان برای هدست Mirage Solo است. همچنین، لنوو همراه‌با دیزنی ساخت کنترلرهای دودکمه‌ای ساده‌ی خود برای نسل دوم هدست واقعیت مجازی Mirage را به‌اتمام رسانده است و این احتمال وجود دارد که اسناد تأییدیه‌ی این محصول را نیز برای FCC ارسال کند.

برچسب‌ها:

نظر شما