شناسهٔ خبر: 37717298 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مسئولان می‌آیند، عکس شان را می‌گیرند و می‌روند

حرف های فرهاد قائمی درباره تحریم و مافیای اسب!

ملی پوش والیبال ایران از رفتار برخی مسئولان ورزش با اعضای تیم ملی دلخور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، فرهاد قائمی صبح امروز با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما صحبت های جالبی و تامل برانگیزی را درباره شرایط والیبال و برخی مسائل جامعه بیان کرد که مشروح آنها را در ادامه می خوانید:


**ماجرای مصدومیت


مصدومیتم در تمرین ایجاد شد و چون می دانستم مسابقات مقدماتی المپیک در راه است حواسم به اینکه آسیب نبینم بود. اما متاسفانه در حرکتی که پایین پریدم مچ پایم پیچید و دچار شکستگی شد. عضله ساقم نیز در مسابقات تیم ملی دچار کشیدگی شد اما این آسیب قبل از لیگ برطرف شده بود. هفته چهارم بود که در ارومیه تمرین داشتیم و متاسفانه آنجا در تمرین مچ پایم شکست و بازی های تیم ملی را از دست دادم. تا به حال و در این چند سال تجربه چنین دردی را نداشتم و خیلی وحشتناک بود. خداراشکر حالا شرایطم خیلی خوب است. از وقتی آسیب دیدم شبانه روز در کلینیک استقلال زیر نظر دکتر نوروزی و خانم محمدی هستم که دارند سنگ تمام می گذارند. طوری شده که صبح ها صبحانه را با خودشان می خورم و کلا در کلینیک را با هم باز می کنیم و با هم می بندیم.


**حسرت حضور در بازی‌های انتخابی المپیک


اول که آسیب دیدم تا یک هفته نمی خواستم شرایطم و اینکه نمی توانم در مسابقات حاضر باشم را قبول کنم اما رفته رفته دیدم که باید این موضوع را قبول کرد. متاسفانه این اتفاق افتاد و خیلی ناراحت بودم. چندین سال است آماده این تورنمنت بودم اما متاسفانه نشد ولی خداراشکر سهمیه المپیک کسب شد و شرایط من هم روز به روز بهتر می شود.


**گره خوردن بازی ایران و کره جنوبی


بچه ها که دو هفته در تهران تمرین داشتند من هر روز کنارشان بودم و با آنها صحبت می کردم. خودم به آنها گفته بودم سخت ترین بازی، بازی با کره خواهد بود و در تورنمنت قبلی در تهران هم بازی مان با کره گره ای داشت که باز نمی شد. خوشبختانه بچه ها این بازی را بردند اما کار استرس زیادی داشت. سختی بازی با کره این است که آنها هیچوقت تسلیم نمی شوند، حتی در گیم پنجم با اینکه ما 3، 4 پوئن بالاتر بودیم آنها باز هم می جنگیدند و همین کار را برای ما سخت کرده بود.


**نظر قائمی درباره انتقادات از تیم ملی والیبال


فراز و نشیب در تیم ملی زیاد است و به خاطر پوست اندازی بود که انجام دادیم. ما بازیکنان جوان خیلی خوبی را می آوریم که در تورنمنت ها شرکت و تجربه خیلی خوبی کسب می کنند و در آینده هم کمک‌مان خواهند کرد. احساس می کنم نوسانات بیشتر به خاطر همین است اما پشتوانه خیلی خوبی داریم و آینده خوبی برای والیبال داریم. نوسان در برخی تورنمنت ها هم طبیعی است.


**چرا تیم ملی والیبال برزیل را می برد و به ژاپن می بازد؟


باید به این هم نگاه کنید که همه تورنمنت هایی که ما بازی می کنیم میزبان رویدادهای مهم نیستیم که مثلا طولانی باشند. مثلا اگر بخواهیم با ژاپن مقایسه کنیم کلی میزبانی گرفته است و بازی و میزبانی برای آنها خیلی راحت است و خستگی کمتری احساس می کنند. ولی ما مدام در حال مسافرتیم. از این قاره به آن قاره و این کار ما را سخت می کند.


**بازیکنان حریف نمی دانند داروی تقلبی چیست


از لحاظ امکاناتی ما زیاد مشکل نداریم ولی چندین سال است در شرایط نابرابر با تیم های روبرویمان می جنگیم؛ منظورم از نظر فکری است. آنها نمی دانند جنس تقلبی چیست.... یا حس اینکه بخواهی برای مریضی که در خانه داری دارو بگیری اما دارویی وجود ندارد. این را بازیکنان حریف که تجربه نکرده اند. چنین چیزهایی خیلی تاثیرگذار است. امکانات سخت افزاری را می شود یک کاری کرد ولی ما آرامش فکری نداریم.


**والیبالی ها هم نگران گرانی هستند؟


درباره اینکه می گویند وضع  والیبالی ها خوب است باید بگویم ما زندگی مان را گذاشته ایم، سختی های بسیاری را تحمل کرده ایم، مدتها دور از خانواده بوده ایم و بدنمان آسیب های زیادی را متحمل شده است و اینکه پول داریم ملاک نمی شود. خداراشکر به اندازه زحمتی که کشیده ایم پول داریم. به نظر من ورزشکار هرچقدر هم ورزشکار درآمد داشته باشد کم است چون تمام وقت و زندگی اش را می گذارد و در اختیار خودش نیست. اینها خیلی تاثیرگذار است و بازیکن باید آرامش فکری داشته باشد.


**ماجرای حضور در ترکیه


آنجا خوب بود و از نظر کیفیت لیگ شرایط خوبی داشت اما در نیم فصل آنها تیم هایشان را تمدید می کنند و برای فصل بعد آماده می کنند. باشگاه به من گفته بود می خواهیم با تو تمدید کنیم و منتظر بودجه هستیم، نقل و انتقال مرا هم بستند وبه من گفتند با باشگاه دیگری وارد مذاکره نشو. از بدشانسی من آخر لیگ مربی و کمک مربی که مرا می خواستند عوض شدند و گروه دیگری آمدند که ادامه همکاری میسر نشد.


**سقف آرزوهای قائمی


اولین آرزویی که دارم مدال گرفتن در المپیک است. در سطح باشگاهی دلم می خواهد در شهر خودم قهرمان شوم. تیم شهرداری گنبد را داریم که امسال دارد خوب نتیجه می گیرد و امیدوارم شرایط فراهم شود که به شهر و زادگاه خودم برگردم که از همان جا والیبال را شروع کردم و امیدوارم بتوانم آنجا قهرمان شوم.

 


**قول مدال در المپیک


 وقتی سهمیه المپیک را کسب می کنیم، به هر حال در این رقابت بهترین ها می آیند. در ورزش نمی شود قول داد اما تمام تلاشمان را می کنیم که هرچه داریم رو کنیم و بهترین نتیجه را کسب کنیم. قولی برای مدال نمی دهیم.


**هم اتاقی در تیم ملی


 مجتبی میرزاجانپور دوست صمیمی من است، خیلی وقت است او را می شناسم و با او راحت هستم. مجتبی یکی دو سال نبود اما دوره ای که بود با هم، هم اتاق بودیم.


**آنالیز قائمی در خانه


برادرانم علاقمند هستند و بازی هم می کردند اما متاسفانه یکی از برادرانم که بازی می کرد، در یک سانحه تصادفی زانویش آسیب دید و نتوانست ادامه بدهد. برادرانم کلا به صورت تفریحی بازی می کنند اما حرفه ای نه. در خانه بازی هایم را هم نگاه می کنند و هم آنالیز. بازی تیم های دیگر را هم می بینند و نقاط ضعف آنها را هم در می آورند.


**پیوستن به جرگه متاهلین


 چهار، پنج ماهی هست که نامزد کرده ام. نامزدم همشهری خودم است.


این بازیکن تیم ملی والیبال همچنین در پایان خطاب به همشهری هایش به ترکمنی صحبت کرد و گفت: به مردم سلام می کنم و برایشان آرزوی شادی و سلامتی دارم.


**ماجرای پاداش های جنجالی تیم ملی والیبال و پریدن به مسئولان


دیگر عادت کرده ایم که مسئولان بعد از یک تورنمنت می آیند عکس می گیرند و می روند. وقتی می آیند می فهمیم چه خبر است. مثل زمانی که استان ما(گلستان) سیل آمده بود که راحت و شیک و مجلسی می آمدند عکسشان را می گرفتند و می رفتند. آنها در روزهای سخت کنار ما هستند اما بیشتر در عکسها! در اصل نگاه کنید ما اصلا پاداش نمی خواهیم و همان پولی که برای خود بازیکنان است مثلا در مسابقات لیگ جهانی بین قاره ها که شرکت کردیم دلارهایی که مختص خود بازیکنان بود به ما بدهند برای ما کافی است و ما راضی هستیم.


**پاداش والیبالی‌ها چقدر است؟


 چندین سال است چیزی از پاداش ها نگرفته ایم. بین قاره ها ما سوم شدیم هیچ مبلغی برایمان نیامد. پاداش لیگ جهانی هم به برد و باخت ها و اینکه به مرحله نهایی می رویم یا نه بستگی دارد. فکر می کنم پاداش لیگ جهانی پارسال نزدیک 200 هزار دلار بود که باید بین بازیکنان تقسیم شود. هنوز این پول را نگرفته ایم. از سال های قبل هم طلب داریم و چند سال است پاداش مان را نگرفته ایم. در جام بین قاره ها هم سوم شدیم و پاداش خود این مسابقات100 هزارتا بود که هنوز نگرفته ایم.


**شوخی با سردار آزمون و قائمی


من و سردار مافیای اسب هستیم؟ نه بابا(خنده) در منطقه ما همه اسب دار هستند. اسب‌های نژاد خوب و قوی تر از اسب های ما خیلی زیاد هستند. من هم اگر در محیط سوارکاری هستم فقط به خاطر اینکه پدربزرگم و پدرم عاشق اسب بودند و خود من هم علاقه دارم. اما اینکه بگویم صنعت سوارکاری داریم نیست و درآمد خاصی ندارد. قیمتهای آنها بالا است. من اقتصادی عمل می کنم و در زمین کشاورزی سرمایه گذاری کرده ام که اتفاقا سود خوبی به دست آورده ایم.


**تلف شدن اسب قائمی


اسب من اسمش ونتورا بود که تلف شد و رسمی است که اطرافیان به خاطر اینکه اسب من تلف شد و در میدان اسب نداشتم، به خاطر اینکه از نظر روحی و روانی دوباره در میدان باشم، اسبی در اختیار من قراردادند تا در مسابقات شرکت کند. در آن مسابقه اسب سردار آزمون هم بود ولی اسب من اول شد.


**کری خوانی با سردار؟


نه بابا. من به جایی که اسب سردار را نگه می داشتند رفته بودم و با مربی اش صحبت کردم و گفتم انشاالله صحیح و سالم کورس کنند. کری خوانی نداریم. چون سلامتی شان مهم تر از رقابت است.

 


**ماجرای قرارداد خوب فوتبالی ها و والیبالی ها


شنیده ام چنین چیزی می گویند اما طوری که از بیرون فکر می کنند نیست. مخصوصا حالا شرایطی که بر اقتصاد حاکم است، روی ورزش هم تاثیرگذار بوده است. متاسفانه از لحاظ باشگاه داری هم باشگاه ها از نظر پرداختی ها و تیم داری به مشکل خورده اند. هرکسی به اندازه زحمتی که می کشد و رزومه ای که دارد پول می گیرد و شرایط خوب است اما چیزی که فکر می کنند نیست.


**گلایه از فحاشی ها


انتقاد هم سازنده است هم طبیعی. ناراحتی بیشتر به خاطر این است که تو زحمت کشیدی، دور از خانواده ای، آسیب ها و مصدومیت ها را تحمل میکنی و در یک فشار زیاد هستی و با تمام وجود تلاش می کنی اما آنچه که می خواهی نمی شود و خودت از همه بیشتر ناراحت شده ای اما چند وقتی است که در فضای مجازی باب شده می آیند و راحت فحاشی می کنند و این قدری آزاردهنده است


**سعید معروف از همه پوست کلفت‌تر شده؟


انتقاد روی یکی دو تا از بازیکنان بیشتر بوده و روی آنها زوم بیشتر است. سعید کاپیتان و نماینده بازیکنان است. او لیدر تیم است و هر حرفی که بزند اولویت را روی این می گذارد تا حق بازیکنان را بگیرد. تا به حال ندیده ام آقا سعید به خاطر منافع شخصی اش درخواستی داشته باشد و هرچه هست به خاطر گرفتن حق و حقوق تیم است.


**هدف ایران در المپیک


بهترین ها به المپیک می آیند و مسابقات مهم و سختی است. ما می رویم که روی سکو قرار بگیریم و تمام تلاشمان را انجام می دهیم که تاریخ ساز بشویم.


**تغییر استایل سرویس زنی


آسیب هایم قدری بیشتر شده است و صد در صد آماده نبوده ام و به قول بچه ها دیگر پیر شده ام! به خاطر همین دیگر شبیه به استایل قدیم سرویس نمی زنم. الان ترجیح می دهم بیشتر کنترل شده سرویس بزنم تا درصد خطایم کمتر باشد.


**سرعت سرویس های قائمی


چند وقت است در تورنمنت ها سرعت توپها را می زنند و سرعت سرویس های من هم 100 تا 110 بوده است. خود من دریافت کننده هستم و باید با قلق سرعت توپ را بگیری.(در واکنش به شوخی مجری که پلیس هم جریمه ات کرده؟) پلیس؟(خنده) نه، ولی اگر سرویس هایم بیرون برود همانجا مربی من را جریمه می کند!

 

نظر شما