شناسهٔ خبر: 37716962 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایران منسوجات نانو به اروپا صادر می‌کند

یک شرکت دانش‌بنیان فعال در عرصه تولید محصولات نانو اقدام به صادرات منسوجات نانو به اروپا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یک شرکت دانش‌بنیان فعال در عرصه تولید محصولات نانو توانسته‌است منسوجات نانو را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به کشورهایی چون ایتالیا، انگلستان، روسیه، اوکراین و ترکمنستان صادر کند.

برای تولید این منسوجات از نانوذرات نقره و اکسیدروی استفاده شده‌ است که قابلیت آنتی‌باکتریال به محصولات می‌بخشد؛ از طرف دیگر این محصولات در برابر شست‌وشو ثبات دارند و رهایش نانوذرات از این منسوجات به ندرت اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل این شرکت درباره روش تزریق ذرات به محصولات گفت: برای تزریق از افشانه استفاده نشده و ذرات نانو در دمای 250 درجه سانتی‌گراد به الیاف اضافه شده‌ است. این محصولات در آزمایشگاه‌های دانشگاه تهران و انستیتو پاستور مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و در این آزمایش‌ها محصولات نانوذرات خود را از دست نداده‌اند.

این منسوجات نانویی دارای خواص ضدحساسیت، ضدقارچ، ضدباکتری و ضدبو هستند و علاوه بر تأمین بازار داخلی به خارج از کشور هم صادر می‌شوند. این محصولات دارای نشان سیب سبز سلامت بوده و نخ‌های مورداستفاده در آن‌ها توسط کمیته نانوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، انستیتو پاستور ایران و انستیتو IGC ژاپن تأیید شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما