شناسهٔ خبر: 37711465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

گزارش ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره سقوط هواپیمای اوکراینی تقریباً آماده شده است

باشگاه خبرنگاران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی جزئیاتی از جلسه این کمیسیون را درباره ابعاد سقوط هواپیمای اوکراینی مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی،  در تشریح جلسه این کمیسیون با نمایندگان دستگاه‌ها نظامی و غیرنظامی برای بررسی ابعاد و ابهام‌های سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: در این نشست با حضور نمایندگانی از ستاد نیرو‌های مسلح، پدافند هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری، موضوع سقوط هواپیما از ابتدا کالبدشکافی شد و احتمالات آن مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: چهار احتمال مهم مطرح شده برای سانحه هواپیما و آخرین اطلاعات موجود در این زمینه تجزیه و تحلیل شد.

نقوی حسینی درباره جمع بندی نکات این نشست گفت: نخست، کمیسیون امنیت ملی پارلمان از نیروی هوافضای سپاه و هم پدافند هوایی ارتش به عنوان حافظان امنیت آسمان کشور تقدیر و تشکر کرد و تقویت این دو نیرو را مورد تاکید قرار داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: به ویژه، از سردار حاجی‌زاده که برای امنیت آسمان این کشور تلاش‌های زیادی کرده و محبوب دل ملت ایران است، حمایت شد تا اجازه داده نشود در این شرایط، با ترور سپهبد سلیمانی، سردار حاجی‌زاده را ترور شخصیت کنند.

او مورد دوم از جمع بندی جلسه را اینگونه توضیح داد: تمام سوالات و ابهامات مطرح شده پیرامون این موضوع باید کالبدشکافی شود و در این جلسه بیان شد که ستاد کل نیرو‌های مسلح تقریباً گزارش خود را درباره این سانحه آماده کرده است و با بررسی تمام جزئیات، نتایج را تقدیم مراجع ذیصلاح خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان یادآور شد: همچنین در این نشست با جانباختگان این حادثه همدردی شد و انتظار می‌رود که رسیدگی کامل به این خانواده‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما