شناسهٔ خبر: 37706677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارکنان بازداشت شده خبرگزاری آناتولی ترکیه در مصر آزاد شدند

تهران - ایرنا - «شنول کازانچی» مدیرعامل خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که سه کارمند محلی این خبرگزاری در قاهره که پلیس مصر در حمله هفته گذشته خود به دفتر این خبرگزاری، آنها را بازداشت کرده بود به قید ضمانت آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کازانچی افزود: دفتر این خبرگزاری در شهر قاهره همچنان تحت کنترل پلیس مصر قرار دارد.

مدیرعامل آناتولی خاطرنشان کرد که یک کارمند اهل ترکیه نیز که از سوی پلیس مصر بازداشت شده بود پنج شنبه گذشته آزاد و روز جمعه به ترکیه بازگشت.

سه شنبه گذشته نیروهای امنیتی مصر با حمله به دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه ۴ خبرنگار و کارمند این خبرگزاری را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی نیروهای امنیتی مصر در این یورش ابتدا دوربین‌های امنیتی را خاموش و دسترسی به اینترنت را قطع کردند و پس از تفتیش چند ساعته، گذرنامه‌های کارکنان، تلفن‌های همراه و رایانه‌های آنها را ضبط و از تماس آنها با بیرون جلوگیری کردند.

برخی از کارشناسان دستگیری خبرنگاران آناتولی در قاهره را بی ارتباط با پوشش تحولات لیبی از سوی این رسانه نمی دانند؛ تلاش های ترکیه برای حضور در منطقه شرق مدیترانه و استخراج منابع نفت و گاز آن به تنشی جدید میان قاهره و آنکارا تبدیل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما