شناسهٔ خبر: 37706372 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزارت خارجه سودان، دعوت به نشست برلین را «گزینشی» خواند

وزرات خارجه سودان، دعوت از کشور‌ها برای حضور در کنفرانس صلح لیبی در برلین را «گزینشی» خوانده و افزود موضوع لیبی، یک بحران سیاسی است و نمی‌تواند از طریق نظامی حل‌وفصل گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، وزارت خارجه سودان ضمن انتشار بیانیه‌ای از عدم حضور سودان در کنفرانس صلح لیبی در برلین، ابراز ناراحتی کرده است.

وزارت خارجه سودان گفته که موضوع لیبی، یک بحران سیاسی است و نمی‌تواند از طریق نظامی حل‌وفصل گردد.

این وزارت خانه همچنین تاکید کرده که اگر دخالت‌های سایر کشورهای بیگانه از بین رود، لیبی قادر است تا مشکل خود را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی حل کند. 

این وزارت خانه در ادامه به نحوه دعوت از کشورها در نشست برلین، انتقاد کرده و گفته که این دعوت گزیشنی بوده است. در این بیانیه همچنین آمده که کشورهای همسایه حتما باید در این نشست شرکت می‌کردند. 

گفتنی است، نشست برلین با محوریت لیبی از روز یکشنبه آغاز شده، عدم حضور برخی کشورهای آفریقایی در این نشست، باعث بوجود آمدن این ذهنیت شده که آلمان حقیقتا به دنبال منافع خود است تا حل بحران در لیبی، روز شنبه نیز مغرب از عدم دعوت به این نشست ابراز تعجب کرد.

خلیفه حفتر که از حمایت کشورهای فرانسه، امارات و عربستان استفاده می‌کند، به دنبال کنار زدن دولت قانونی لیبی به ریاست فائز‌السراج است.

انتهای پیام/

نظر شما