شناسهٔ خبر: 37706090 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

با زوم اپتیکال 10 برابری؛

هواوی پی 40 پرو پریمیوم به پرچمداران هواوی اضافه می‌شود

گجت نیوز

به نظر می‌آید هواوی برخلاف روال معمول که دو گوشی پرچمدار به بازار عرضه می‌کرد، این بار سه پرچمدار جدید را روانه بازار خواهد کرد

صاحب‌خبر -
گروه IT: روز گذشته شاهد انتشار رندرهایی از گوشی هواوی پی 40 پرو بودیم و برخلاف شایعاتی که خبر از به‌کارگیری 5 حسگر در بخش دوربین این گوشی می‌دادند، دیدیم که دوربین پی 40 پرو مجهز به 4 حسگر است. امروز اما رندرهای جدید وجود هم 4 و هم 5 حسگر را نشان می‌دهند – جریان از چه قرار است؟
 
هواوی پی 40 پرو پریمیوم به پرچمداران هواوی اضافه می‌شود
به گزارش بولتن نیوز به نقل از گجت نیوز، بر اساس دومین مجموعه از رندرهای منتشرشده از آخرین محصول هواوی که توسط evleaks@ منتشر شده است، ظاهرا هواوی قصد دارد روند مرسوم خود در رابطه با عرضه دو گوشی پرچمدار را تغییر دهد. پیش از این اپل و سامسونگ نیز تعداد مدل‌های پرچمدار خود را افزایش داده بودند، پس چرا هواوی همین روند را در پیش نگیرد؟

هواوی پی 40 پرو پریمیوم به پرچمداران هواوی اضافه می‌شود
با نگاهی دقیق­‌تر به تصاویری که امروز از جدیدترین محصول هواوی منتشر شده است، می‌توان به نکته جالب دیگری نیز پی برد. به نظر می‌رسد در پیشرفته‌­ترین مدل که احتمالا با نام هواوی پی 40 پرو پریمیوم به بازار خواهد آمد و به دوربینی با 5 حسگر مجهز شده است، از یک حسگر تله­ فوتو پریسکوپی با فاصله کانونی 240 میلی‌متری نیز استفاده خواهد شد.

با فرض این­که دوربین اصلی این گوشی دارای حسگر 24 میلی‌متری باشد، این یعنی قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابری برای این پرچمدار آینده هواوی. این را با مدل پی 40 پرو با 4 حسگر مقایسه کنید که لنز پریسکوپی 125 میلی‌متری در آن به کار رفته است. این یعنی مقدار زوم اپتیکال در این مدل باید معادل 5x باشد.

در هر دو مدل از یک حسگر اولترا واید 18 میلی‌متری استفاده شده است. دو دوربین اضافی موجود روی هواوی پی 40 پرو پریمیوم به احتمال زیاد حسگر ماکرو و ToF هستند. بر اساس خبرهایی که از Teme (یک افشاگر معروف دیگر) رسیده است، هواوی پی 40 پرو نیز احتمالا به حسگر ToF مجهز خواهد شد.


در مورد مدل پایه، هواوی پی40، پیش‌تر شاهد استفاده از یک حسگر اولترا واید 17 میلی‌متری و یک حسگر تله فوتو استاندارد 80 میلی‌متری بوده‌ایم (بنابراین زوم اپتیکال این مدل معادل 3x خواهد بود). بر اساس گزارش‌های Teme، هواوی پی 40 مجهز به دوربین اصلی 52 مگاپیکسلی، دوربین سینمایی 40 مگاپیکسلی و حسگر تله فوتو 8 مگاپیکسلی خواهد بود.

نظر شما