شناسهٔ خبر: 37705964 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کانال مالی سوئیس و ایران در داووس بررسی می‌شود

یک رسانه سوئیسی امروز گزارش داد که در نشست آتی مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» وضعیت ایجاد کانال تجاری بشردوستانه بین ایران و سوئیس مورد بحث قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، یک رسانه سوئیسی امروز گزارش داد که در نشست آتی مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» وضعیت ایجاد کانال تجاری بشردوستانه بین ایران و سوئیس مورد بحث قرار می‌گیرد.

وبگاه «سوئیس اینفو» به نقل از شبکه تلویزیونی دولتی «اس‌ آر‌ اف» نوشت: سوئیس حافظ منافع ایران در آمریکاست و در آخرین تنش‌های بین تهران و واشنگتن حامل پیام‌هایی از سوی ایران و آمریکا برای طرفین بود. نقش سوئیس در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمله اقلام دارویی از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست اقتصادی است. سوئیس با وجود تحریم‌های آمریکا، در بیش از یک سال و نیم گذشته در زمینه پرداخت مالی به شرکت‌ها و بانک‌های این کشور برای خرید و ارسال کالاهای ضروری به ایران فعالیت می‌کند.

شبکه سوئیسی کمک‌های بشردوستانه به ایران «شتا» نام دارد و دبیرخانه وزارت امور اقتصادی سوئیس نیز بررسی وضعیت کانال تجاری بین ایران و سوئیس در نشست‌های سطح بالای دوجانبه بین سران کشورهای شرکت‌کننده در داووس را تأیید کرده است.

انتهای پیام/4129/

نظر شما