شناسهٔ خبر: 37705844 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نخستین تصاویر بی وای دی هان منتشر شد؛ آشنایی با مشخصات سدان الکتریکی BYD

حسین مرادی / carscoops

صاحب‌خبر -

نخستین تصاویر بی وای دی هان منتشر شد. این سدان میان‌سایز BYD در دو مدل تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو چینی آشنا می‌شویم.

شرکت چینی بی وای دی نخستین تصاویر رسمی محصول جدید خود با نام هان را منتشر کرد. طول این سدان پرچمدار بی وای دی 4.950 میلی‌متر، عرض آن 1.890 میلی‌متر و ارتفاع آن 1.490 است. بی وای دی هان دارای استایلی به شکل کوپه بوده و در دو مدل کاملا الکتریکی و پلاگین هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. طراحان بی وای دی برای طراحی این سدان میان‌سایز پرچمدار به دنبال ارائه آیرودینامیک مناسبی بودند که در همین راستا ضریب درگ این خودرو 0.233 اعلام شده که از میزان ضریب 0.24 تسلا مدل S در وضعیت بهتری قرار دارد.

مشخصات بی وای دی هان

بی وای دی هان بی وای دی هان

طراحان برای بی وای دی هان از زبان طرحی Dragon Face این شرکت چینی استفاده کرده‌اند، اما مدل‌های تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی از لحاظ ظاهری دارای تفاوت‌های متعددی هستند. باید طراحی این خودرو را سنتی دانست؛ چراکه طراحان برای مدل پلاگین هیبریدی آن جلوپنجره بزرگ با خطوط افقی و چراغ‌هایی مشابه آئودی در نظر گرفته‌اند، اما مدل تمام الکتریکی دارای دماغه‌ای تیز و اسپرت‌تر بوده و جلوپنجره و چراغ‌های باریک در این مدل ارائه نشده است.

بی وای دی هان بی وای دی هان

هر دو مدل BYD هان در بخش جانبی دارای ظاهر یکسانی هستند، اما در قسمت عقب مدل تمام الکتریکی از سپر مشکی رنگ و دیفیوزر کوچک بهره می‌برد. طراحان برای این خودرو از دستگیره‌های مخفی استفاده کرده‌اند که به صورت چشمگیری تاثیر جریان‌های هوای کناره‌های خودرو را کاهش می‌دهد و باعث کاهش ضریب درگ می‌شود. همچنین مشتریان برای افزایش فرایند عبور جریان هوا می‌توانند رینگ‌های آیرودینامیک را سفارش دهند.

بی وای دی هان بی وای دی هان

بی وای دی هان EV از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 218 اسب بخار تولید کند که این قدرت تولید شده به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، اما یک مدل قدرتمندتر دو موتوره برای این خودرو در نظر گرفته شده که می‌تواند قدرتی برابر با 268 اسب بخار تولید کند و برای این مدل سامانه چهار چرخ محرک ارائه شده است . پیش‌بینی می‌شود برد این خودرو حدود 450 کیلومتر باشد.

بی وای دی هان بی وای دی هان

مدل پلاگین‌هیبریدی یا PHEV از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ برخوردار است که می‌تواند قدرتی برابر با 189 اسب بخار تولید کند که برای آن 3 موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است. مجموع قدرت تولید شده از این موتورها به 476 اسب بخار می‌رسد. هر دو مدل سدان پرچمدار BYD هان در ماه آوریل 2020 در نمایشگاه خودرو پکن به صورت رسمی معرفی خواهد شد که به احتمال زیاد در اوایل پاییز سال جاری شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

تصاویر بی وای دی هان

نظر شما