شناسهٔ خبر: 37705750 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ویترین کتاب/ 19

کتاب «کارخانه ایده‌سازی»؛ آموزش خلاقیت با نقاشی

کتاب «کارخانه ایده‌سازی» کتابی با موضوع خلاقیت و ایده‌پردازی است که این موضوع را با نقاشی‌ها و تصاویر گرافیکی به مخاطب نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «کارخانه ایده‌سازی» با زیر عنوان «کاوشی مصور از خلاقیت» نوشته «گرانت اسنایدر» است که محمدصابر مرشد و محمدمهدی محمودی آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

همانطور که از زیر عنوان این کتاب مشخص است؛ مخاطب در این اثر بیشتر با نقاشی و تصاویری که توسط مؤلف خلق شده سروکار دارد.

یکی از مهم‌ترین پیام‌های کتاب «کارخانه ایده‌سازی» جسارت بخشی برای رها کردن فکر است. کارخانه ایده‌سازی به زبان ساده مهم‌ترین مفاهیم ممکن را در قاب‌هایی به سادگی نقاشی‌های کودکان به تصویر می‌کشد؛ آن‌قدر ملموس که مخاطب احساس می‌کند دستش را روی خلاقیت می‌کشد، زیروبم انگیزه، زبری آموزنده‌ی شکست، لطافت موفقیت و تازگی ایده را با سرانگشت حس می‌کند.

کتاب به سبک مرسوم توصیه‌نامه‌ها و پندنامه‌ها با کلیشه‌های ثابت انگیزه‌دهی، جسارت شکست خوردن و هل دادن به سوی موفقیت نوشته نشده است، «کارخانه ایده‌سازی» کار دشوارتری دارد و آن همراه کردن خواننده_بیننده‌اش با سادگی‌های پیچیدگی روزمره زندگی است؛ از شروع یک روز پاییزی تا یک شب پرستاره، اما آنچه که در زیر این لایه‌ها مطرح می‌کند دیدن چیزهایی است که به چشم نمی‌آید و لمس ناملموس‌هاست.

مخاطب این کتاب چه یک متخصص در حوزه خلاقیت، دانشجوی رویاپرداز و یا دانش‌آموز باشد. این مجموعه از تصاویر کارتونی، بینشی نسبت به فرآیند خلاقیت و موفقیت‌ها و ناکامی‌ها در آن، به مخاطب ارائه می‌دهد. برای استفاده و بهره‌مندی از این کتاب مهم نیست که در چه سن‌وسالی هستید یا چه سابقه‌ای در حوزه خلاقیت دارید.

این کتاب از 10 فصل کوتاه با عناوین «الهامات»، «پشتکار»، «خلاقیت‌های آنی»، «آرمان»، «ژرف‌اندیشی»، «کاوش»، «ناکامی‌های روزمره»، «تقلید»، «استیصال و درماندگی» و «شعف محض» تشکیل شده است. 

کتاب «کارخانه ایده‌سازی»؛ با زیر عنوان «کاوشی مصور از خلاقیت» در 142 صفحه با قیمت 28 هزار تومان از سوی انتشارات موسسه کتاب مهربان نشر وارد بازار کتاب شده است. 

انتهای پیام/4028/

نظر شما