شناسهٔ خبر: 37705697 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اثر عکاس حوزه هنری سمنان به جشنواره ملی «شکوه جمعه» راه یافت

سمنان- ایرنا- مسوول دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری استان سمنان گفت : یکی از آثار عکاس عضو خانه عکاسان این حوزه به مرحله نهایی نخستین جشنواره ملّی عکس «شکوه جمعه» راه یافت.

صاحب‌خبر -

زهره پازوکی عصر یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت : اثر «سید عابد میرمعصومی» از  عکاسان عضو دفتر هنرهای تجسمی و خانه عکاسان حوزه هنری استان سمنان، در بخش تک عکس به مرحله نهایی نخستین جشنواره ملّی عکس «شکوه جمعه» راه یافت.

وی افزود :اسامی عکاسان راه یافته به این جشنواره پس از داوری توسط استادان عکاسی ایران  سید عبّاس میـر هاشمی ، فـرهاد سلیمانی، مجتبی کوچکی ،حسن قائـدی و  حجت الاسلام حسن محمودی، اعلام شد و پس از ایام فاطمیه اختتامیه آن برگزار خواهد شد.  

وی ادامه داد : در نخستین جشنواره ملّی عکس «شکوه جمعه»، ۲۶۷ هنرمند عکاس با ۲۱۹۳ اثر از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند که هیات داوران طی سـه مرحله ارزیابی و داوری، در مجموع ۱۲۸ اثـر در قالب تک عکس، مجموعه عکس و بخش ویژه، را برای انتخاب در مرحلـه نهایـی معرفی کرد که برگزیدگان در مراسم اختتامیه، معرفی و تقدیر خواهند شد و آثار پذیرفته شده نیز در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد:  نخستین جشنـواره ملی عکس «شکوه جمعه» به عنوان روایتـی تصـویـری از جلـوه هـای سیاسـی عبـادی نمـاز جمعـه، به مناسبت چهلمین سال بـرگـزاری نمـاز جمعـه در جمهـوری اسـلامـی ایـران با هدف اعتلای نماز شکوهمند جمعه، توانمندی هنری عکاسان در معرفی هنرمندانه نماز جمعه و جماعت و به تصویر کشیدن زوایـای زیبـای نیایش جمعه، از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  و  حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می شود . 

میرمعصومی در حال حاضر عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان است و از فعالیت های وی می توان به دبیری بخش عکس دوازدهمین سوگواره بین المللی مهر محرم و داوری بخش عکاسی جشنواره رسانه ای ابوذر در استان سمنان اشاره کرد. 

همچنین وی دارای مقام های عکاسی در جشنواره های عکس شهریاران،جوان ،مهر محرم و شکوه حضور در استان سمنان است و آثار عکاسی وی در نمایشگاه های گروهی در نگارخانه های سمنان،تهران،استانبول ترکیه و آتن یونان به نمایش درآمده است. 

نظر شما