شناسهٔ خبر: 37705541 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشور نیازمند قاسم سلیمانی‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است

تهران - ایرنا - رییس شورای سیاستگذاری پنجمین جنشواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها در معاونت اجتماعی قوه قضاییه با گرامیداشت رشادت‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت:‌ برای دفاع همه جانبه از کشور مقابل استکبار جهانی باید قاسم سلیمانی‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تربیت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مهدی افتخاری در آستانه پنجمین جشنواره ایده ها و فرصت ها که امروز یکشنبه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد افزود: قوه قضاییه به این نتیجه رسیده است که برای کاهش تخلفات و جرایم باید اقتصادی توانمند داشته باشیم و در این مسیر از ظرفیت و استعداد جوانان بهره مند شویم.

وی اظهار کرد: افتخاری می‌کنیم که جوانان با استعداد و دارای ایده های اثربخش را شناسایی و حمایت کنیم تا ایده هایشان را به محصول تبدیل کنیم.

افتخاری با اشاره به اینکه اولین استارتاپ اجتماعی در قوه قضاییه در سال ۹۴ برگزار شد افزود: در حوزه کارآفرینی بیش از ۷۶۵ ایده به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که از تعدادی از این ایده ها حمایت شده است.تا کنون در محورهای موضوعی تخلفات رانندگی، تخلفات حوزه پزشکی و سلامت، آسیب ها و جرایم حوزه مالکیت معنوی بستر فعالیت ایده پردازان فراهم شده است.

رییس شورای سیاستگذاری پنجمین جنشواره ملی ایده ها و فرصت ها بیان کرد: ورود قوه قضاییه به حوزه کارآفرینی، ترویج فرهنگ پیشیگری ، حمایت از جوانان برای تبدیل ایده به محصول، برنامه ریزی برای تاسیس مرکز نوآوری و شتابدهی با مشارکت شرکت حامی عدالت، تشکیل کارگروه بررسی مسایل حقوقی قضایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها و همچنین اقدام برای تشکیل شورای حل اختلاف حوزه کسب و کارهای نوپا از جمله دستاوردهای پنج سال گذشته معاونت اجتماعی و پیشیگری از وقوع جرم قوه قضاییه است.

ثبت نام بیش از ۱۳۰تیم در پنجمین جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها

محمد لاری لواسانی مجری برگزاری پنجمین جشنواره ایده ها و فرصتها در این مراسم گفت: تا کنون بیش از ۱۳۰ تیم در این جشنواره ثبت نام کرده اند.

وی افزود: جشنواره امسال چند ویژگی شاخص دارد از جمله اینکه، موضوعات و محورهای که توسط شورای سیاست گذاری تدوین شده است ابعاد گسترده تری دارند تا با کمک از جامعه استارتاپ ها بتوانیم ایده های بیشتری دریافت کنیم.همچنین امسال هیچ بازنده ای نداریم و تمامی شرکت کنندگان حمایت خواهند شد. 

لاری لواسانی افزود: از مجموع تیم های شرکت کننده ۳۰تیم برگزیده در روزهای ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه باهم رقابت می کنند تیم ها علاوه بر جوایز نقدی ۶ ماه به صورت رایگان از حمایت مانیتورینگ برخوردار خواهند بود.

پیشگیری از جرایم اقتصادی، جرایم فضای مجازی، تصادفات رانندگی، آسیب های حوزه پزشکیف حوزه حقوق و قضایی، جرایم حوزه مالکیت معنوی، مواد مخدر، فساد اداری و مشارکت اجتماعی از جمله محورهای اصلی پنجمین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها هستند.

نظر شما