شناسهٔ خبر: 37705031 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در بسته خبری اجتماعی امروز ایسنا بخوانید

از "درخواست برای اهدای خون" تا "آخرین مهلت به متقاضیان بسته معیشتی"

پریسا سیدیان

آخرین مهلت به پزشکان برای ثبت‌نام کارتخوان، لزوم اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام پایتخت، پذیرش معتادان بی‌خانمان در مراکز بهزیستی، تعطیلی نوبت عصر مدارس شهرستان‌های تهران و.... عناوین برخی از مهم‌ترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی ایسنا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، برخی از مهم‌ترین عناوین خبری تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه _29 دی ماه در پی می‌آید که با کلیک بر روی تیتر خبرها می‌توانید به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

حل آسیب‌های اجتماعی با اقدامات پیشگیرانه امکان پذیر است

وزیر کشور بر حل آسیب‌های اجتماعی تنها در حوزه اجتماعی و به صورت اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

تاثیر بافت شهری بر میزان جرم در مناطق حاشیه‌ای

یک کارشناس بافت شهری تاثیر بافت شهری بر میزان جرم و جنایت در مناطق حاشیه‌ای را تشریح کرد.

بودجه سال آینده شهرداری انقباضی نیست/ لزوم اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام پایتخت در ۹۹

رئیس شورای شهر تهران از لزوم پیگیری شهرداری تهران برای تحقق وعده ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت برای خرید اتوبوس خبر داد.

۳۰ بهمن؛ آخرین مهلت پزشکان برای ثبت‌نام کارتخوان + جزییات

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی جزییات الزام پزشکان به نصب کارتخوان در سامانه سازمان امور مالیاتی تا ۳۰ بهمن ماه را تشریح کرد.

وضعیت بهداشتی مناطق سیل‌زده هرمزگان / نیاز ۱۲میلیاردی برای مراکز بهداشتی درمانی

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، توضیحاتی از اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت پس از وقوع سیل در جنوب استان هرمزگان ارائه داد و در عین‌ حال برخی اقلام مورد نیاز در مناطق سیل‌زده این استان را نام برد.

کاهش اهدای خون با سرد شدن هوا / نگرانی از کاهش سطح ذخایر خون در کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون با اعلام کاهش میزان اهدای خون به دنبال سرد شدن هوا، در عین حال از کاهش سطح ذخایر خونی در کشور تحت تاثیر این موضوع، ابراز نگرانی کرد.

فردا، آخرین مهلت دولت به متقاضیان بسته معیشتی

فردا (سی‌ام دی ماه) آخرین مهلت ثبت نام در سایت hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری است که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند.

پذیرش معتادان بی‌خانمان در کلیه مراکز بهزیستی/هیچ معتادی پشت در نمی‌ماند

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور همزمان با بارش برف و برودت هوا از پذیرش بدون محدودیت معتادان در تمامی مراکز مراقبتی، کاهش آسیب و شلترهای تحت پوشش این سازمان خبر داد.

از «درگیری» و «جنگ» به کودکان نگویید

«اخبار» بخش جدایی ناپذیر زندگی ما را تشکیل می‌دهند؛ اما این خودمان هستیم که انتخاب می‌کنیم به اخبار حقیقی گوش دهیم یا به شایعات و اخبار دروغ دامن بزنیم،‌ این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم حتی در شرایط سخت از روان، خانواده و کودکان‌مان محافظت کنیم تا آنها دچار شوک و آسیب‌های روحی و روانی نشوند.

ماجرای کسر از حقوق دانشجو معلمان چیست؟

به جرات می‌‏توان گفت که کمبود معلم مهم‌ترین چالش و برنامه‏‌ریزی بهینه و مؤثر برای تربیت معلم مهم‌ترین مسئله آموزش و پرورش در شرایط کنونی است. تأسیس دانشگاه فرهنگیان با فاصله حدود یک ماه پس از تصویب سند تحول بنیادین و قبل از تصویب زیر نظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، بارقه امیدی برای تربیت معلمانی شایسته به وجود آورد ولی اکنون، با گذشت هفت سال از فعالیت این دانشگاه، تأمین عادلانه معلم برای مناطق مختلف کشور با چالش‌‏هایی به مراتب بیشتر از گذشته مواجه است.

اعتبارات مدارس دولتی نباید صرف مدارس سمپاد و نمونه شود

یک کارشناس حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه استعدادسنجی و بودجه دو مقوله در رابطه با مدارس دولتی هستند، گفت: گاهی بخش عمده‌ای از اعتبارات صرف مدارس سمپاد و نمونه می‌شود و به مدارس دولتی اعتبارات و بودجه کمتری داده می‌شود و دانش آموزان در شهرها و روستاها نمی‌توانند از امکانات استفاده کنند که این موضوع نیاز به بازنگری دارد.

«پسماندسوزی» دودی که به چشم نمی‌آید؟

امروز روز ملی هوای پاک است؛ هوایی که در مقاطعی از پاییز امسال حکم کیمیا را پیدا کرده بود و مردم کلانشهرها و شهرهای بزرگ صنعتی بعضا روزهای متوالی را با هوای آلوده دست و پنجه نرم کردند. یکی از دلایل این آلودگی کم‌توجهی دستگاه‌های اجرایی به قانون هوای پاک بوده که یکی از بندهای آن درباره «مقابله با پسماندسوزی» است؛ آن هم در شرایطی که هم در قانون هوای پاک و هم قانون مدیریت پسماندها متولیان این موضوع مشخص شده است.

رئیس سازمان محیط زیست:هوای پاک به یک آرزو تبدیل شده است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با افزایش جمعیت و افزایش مصرف سوخت فسیلی کار به جایی رسیده که هوای پاک در مقاطعی از سال نیز به یک آرزو بدل شده است.

تکمیل اطلاعات شش کلانشهر کشور در سامانه ملی فهرست انتشار آلاینده‌ها

دبیر کنسرسیوم پژوهشی دانشگاه‌های سطح یک کشور گفت: تاکنون در شش کلانشهر کشور انتشار آلاینده‌ها محاسبه و سناریوی‌های مختلفی برای کاهش آن‌ها تحت عنوان سامانه ملی تهیه فهرست انتشار آلاینده‌های هوای کلانشهرها تهیه شده است.

پلاسکو و دری که هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد

کمی پیش از ظهر روز ۳۰دی ماه در سال ۱۳۹۵ ، در یکی از روزهایی که مثل هر روز آغاز شد اما عادی به پایان نرسید، پلاسکو فرو ریخت. فاجعه وسیع و جانسوز بود. گفتند از ۲۱ سال پیش تا کنون نزدیک به ۴۰بار اخطار گرفته اما توجهی به اعلام خطرها نشده که نتیجه اش شد جانباختن و شهادت ۱۶ آتش نشان. حالا علاالدین ، پایتخت، آلومینیوم و.. مانده‌اند بی آنکه قانونی صریح برای برخورد با آن‌ها وجود داشته باشد.

برف و باران در جاده‌های ۱۸ استان/ لزوم تردد با زنجیر چرخ

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در اکثر محورهای کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، چند خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه_ هشتم دی ماه ۹۸ و تا لحظه مخابره این گزارش نیز به شرح زیر است:

"شیر" را از سبد غذایی حذف نکنید / آفلاتوکسین در لبنیات همیشه و همه جا بوده و هست

پلاسکو و دری که هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد

فردا، آخرین مهلت دولت به متقاضیان بسته معیشتی

۳۰ بهمن؛ آخرین مهلت پزشکان برای ثبت‌نام کارتخوان + جزییات

مدارس نوبت عصر شهرستان‌های تهران تعطیل شد

انتهای پیام

نظر شما