شناسهٔ خبر: 37704960 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر علوم:‌ سرانه ورزش دانشجویی بیش از ۲ متر است

تهران - ایرنا - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان گفت:‌ زیرساخت‌های ورزش دانشجویی طی ۲ سال گذشته رشد خوبی داشته و هم اکنون سرانه فضای ورزشی دانشجویی به بیش از ۲متر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

مجتبی صدیقی در حاشیه نشست مشترک مسوولان سازمان امور دانشجویی و فدراسیون پزشکی ورزشی که به منظور امضای تفاهم نامه همکاری برگزار شده بود،  افزود:‌ حوزه تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با برنامه‌ریزی و زمان بندی دقیق برای مسابقات ورزشی فعالیت می‌کند و برنامه مسابقات سال آینده را نیز مشخص کرده است.

معاون وزیر علوم با اشاره به جمعیت بالای دانشجویان ورزشکار و اهمیت تندرستی نسل آینده کشور، همکاری دانشگاه‌ها با فدراسیون پزشکی ورزشی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در طرح پایش سلامت و تندرستی که به صورت سراسری در دانشگاه‌ها انجام می شود همکاری و مساعدت فدراسیون پزشکی ورزشی بسیار مفید است.

امروز تفاهمنامه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارایه خدمات درمانی و ارزیابی سلامت به تمامی ورزشکاران دانشگاهی و همکاری‌های علمی و آموزشی به امضا رسید.

همچنین محمد حسین علیزاده، مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در این نشست گفت: با توجه به توسعه فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ضرورت دارد که ما این فعالیت‌های ورزشی را همراه با خدمات مناسب آموزشی و درمانی داشته باشیم که دانشجویان ورزشکار بتوانند این فعالیت‌ها را به طور ایمن و بدون دغدغه انجام دهند و خوشبختانه فدراسیون پزشکی ورزشی امکان ارایه چنین خدماتی را داراست.

وی با اشاره به تداوم مسابقات ورزشی در دانشگاه‌ها در تمام روزهای سال و برگزاری المپیادهای همگانی و قهرمانی، استفاده از خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی را یک ضرورت دانست و المپیاد قهرمانی ورزش دانشجویی در گیلان در تابستان ۹۹ را نقطه آغاز این همکاری عنوان کرد.

علیزاده ارایه بیمه ورزش به تمام ورزشکاران دانشگاهی از جمله دانشجویان، استادان و کارکنان و همچنین استفاده از خدمات هیات‌های پزشکی ورزشی در استان‌ها را، از محورهای تفاهم‌نامه امروز بیان کرد.

مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در این نشست گفت:‌در طول سال تعداد زیادی از دانشجویان در میادین ورزشی مختلف شرکت می‌کنند و با توجه به اینکه احتمال بروز هر گونه حادثه‌ای ورزشی وجود دارد، بنابراین با امضای این تفاهم‌نامه همکاری، دانشجویان ورزشکار از خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی در همه استان‌ها و دانشگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

نشست مشترک مسوولان سازمان امور دانشجویان و فدراسیون پزشکی ورزشی در محل سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

نظر شما